Gå til innhold

B21et -> B230et

Ranger emnet


Borg

Anbefalte innlegg

Noen som har koblingskjema på b21et?

(Trenger å vite hvem ledninger som er styrestrøm, og instrument panelets koblinger.)

 

 

 

Jeg kobler sammen ledningsnettet fra b21et til b230et, fikk vite fra han som solgte motoren at det sitter en hallgiver på svinghjulet bak som styrer nårtid bensinpumpa skal slå inn...

 

Jeg tenkte bare på å koble opp bensin pumpen med et vanlig reele?

 

Noen som har bilde av øvredød punkt på b230et?

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har koblingskjema på b21et?

(Trenger å vite hvem ledninger som er styrestrøm, og instrument panelets koblinger.)

 

det er et mekanisk innsprutt! så er ikkje no styrestrøm osv vis jeg ikkje tar feil=S

 

Jeg kobler sammen ledningsnettet fra b21et til b230et, fikk vite fra han som solgte motoren at det sitter en hallgiver på svinghjulet bak som styrer nårtid bensinpumpa skal slå inn...

 

Jeg tenkte bare på å koble opp bensin pumpen med et vanlig reele?

 

Noen som har bilde av øvredød punkt på b230et?

 

det er ikkje no føler på svinghulet på 21et for det er mekainsk innsprutt, det er kun fra fordeleren den får signal,

Og bensin blir styrt at et rele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det ikke er føler der, men har fiksa koblingskjema nå så det bør nokk ordne seg.

 

Fikk derimot et anna problem jeg må fikse asap!

Skulle sette på girkasse på nye motoren som jeg trudde skulle være bolt on, men det var den jo ikke.

Var jo ikke plass til svinghjulsensoren, men funderte på og kappe litt i kasse og tette med no silikon eller no.

Også virka det som innpress saken (som jeg ikke husker riktg navnet på nå) er forskjellig også, noen som vet sikkert om den må byttes?

 

Eventuelt lurte jeg på og få kjøpt meg en 740 kasse, noen som da har peil på eventuel no spesiell kasse jeg burde ha og om det er bolt on bakover med tanke på aksling og om noen vet og få tak i en fort som f...

 

Bilen må være stort sett klar til uka pga min bilmekanikker venn drar i militæret-.-

 

 

På forhånd takk:)

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å kappe i veg. Har selv gjort det på to kåper nå. Og tro ikke at Volvo kappet noe penere enn meg. Ser ut som at de støpte hundre tusen millioner clutchhus/kåper og plutselig uka etter fant de på å sette de følerne bakpå blokka.

 

Hvis du kjøper deg 740 kasse må du bygge om/over det meste. Spakstellet er lengre, på mellomakselen er det hardykobling vs fireboltet kryss på 240, hydraulisk dytteclutch vs wiretrekk, og på min '87 M46OD fra 740 er speedouttaket plombert med noe guffelure. Er sikkert ikke drev inni der engang.

 

Vår ble til høst til vinter så jeg klemte oppi en M46OD fra en 240 bare for å få det unna, så bygger jeg heller om 740 kassa i vinter. Forhåpentligvis. Håper jeg får byttet kasse før 240 OD'en tar kvelden. Tåler jo mindre.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det vertfall ikke 740 kasse da.

Men må ha en anna sån inpress plate sak også kappe litt da seff.

Kjører på en ganske orginal 230et så er vell ikke mere enn de 180hk som er orginalt så burde vell den m46od kassa mi fra 240 holde lenge der vell?

 

Noen som vet om blir no ekstra effekt med 940 grenrør og 3"jt?

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår