Gå til innhold

Stereoanlegg i Mini

Ranger emnet


Thunder

Anbefalte innlegg

Tenkte å montere en Pioneer DEH-P65BT i bilen.

dehp65bt_detailpage.jpg

 

Er det noen som har montert andre anlegg i bilene sine?

Normalt sett så er det ISO overganger som man kan ha mellom ledningsnettet i bilen og anlegget men jeg har ikke funnet riktig ISO overgang enda da den ikke står i noen katalog jeg har tilgang til. Noen som vet om det finne ISO overgang? Lurte på å prøve med en BMW ISO overgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Før du velger noe uoriginalt anbefaler jeg deg å plukke opp en brosjyre hos din autoriserte BMW/MINI forhandler og se på alternativene de kan levere. Veldig mye av utstyret i mini kan ettermonteres, og prisene er egentlig ikke så gale.

 

Vurderte en gang i tiden å ettermontere stereo i en 05 Mini Cooper. Det finnes et helt rått stereoanlegg på 660 watt som er originalt mini-utstyr. Dette koster ett sted mellom 10 og 15.000 kr.

 

Husk at uoriginalt stereoanlegg fort kan se litt rotete ut. Tenk deg godt om før du begynner å tulle med det ellers så harmoniske mini designet.

 

Husk også at du ganske sikkert ikke vil få pengene igjen når du selger bilen. Snarere tvert imot om ting ikke SER skikkelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut med iso kablene så de er bestilt. Jeg selger bla. Pioneer så dette er en knallgod spiller til en grei pris. At noen kan bruke inntil 15000 kr på en org. spiller skjønner jeg bare ikke. Jeg har tenkt å bruke minst mulig kr på dette. Med denne spilleren kan man velge farge både på display og brytere slik at lysene matcher interiørlysene. Det er DIN 1 størrelse på org. anlegget i Mini samme som Pioneer spilleren min og mange andre så det kommer ikke til å se rotete ut. Det finnes bare 2 størrelser og det er DIN 1 og DIN 2 (såkalt dobbel DIN).

Mens andre velger å bruke 15000 kr på org. spiller velger jeg å bruke disse 15 000 på understell til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig liste over hva man trenger er:

1. Ny spiller (selvsagt)

2. ISO kassett for Mini. Kan bestilles der man kjøper stereoanlegget. Pioneer selger dette.

3. CAR PI til styring av stereo på rattet, i denne er også ISO overgangene.

4. Antenneovergang fra org. antenne til Pioneer standard.

 

Fordelen med dette er at lyden blir MYE bedre enn org. anlegget klarer å prestere. Stereo er en del av kjøreopplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fått monter anlegget? vuderer selv og kjøpe likt annleg som deg:)

Det er montert ja. Har bare ikke fått tatt bilder av det enda. Skal oppgradere høyttalerene i dørene også da den ene ikke henger med lenger, hehe... Blåtannfunksjonen er upåklagelig. Må innrømme at lydbilde i bilen er blitt mye mye bedre med en bedre spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunder: Hadde du H/K høytaler pakken? Selv har jeg det originale Radio boost med CD + harman/kardon anlegget + CD skifter i bagasjerommet. Synes lyden er rimelig bra, og ser egentlig ikke noe poeng i å bytte. (Men det skal jo sies at jeg kjører som regel med anlegget AV, og nyter viningen til motoren, og poppingen til eksosen :))

 

Etter at jeg ettermonterte AUX inngang til MP3 spiller er jeg stort sett fornøyd. (Eneste jeg ikke skjønner er at i prislisten til Mini, koster AUX tilkoblingen 575 kr. Det er spinnvilt, i og med at jeg betalte ca 90 kr for original sak fra BMW bestilt på nettet. Prisene på originale høytalere og anlegg er jo helt spinnville mot hva man får egentlig, så skjønner at folk monterer uoriginale deler. F.eks koster Radio boost anlegget med CD ca 6100 kr, cd-skifter ca 4850 kr og H/K høytalerpakke ca 12000 kr. Får et rimelig heftig anlegg for denne prisen hvis man shopper litt uoriginalt). Med H/K pakken får man en liten forsterker i bagasjerommet på 320W som yter greit. Tror jeg kommer til å beholde original anlegget for interiørets skyld.

 

Eneste jeg savner er litt mer bass. Noen som har prøvd å montere sub i baggasjerommet? Sitter og vurderer en slags basskasse med sub, som enkelt kan taes ut av baggasjerommmet ved behov. Noen av dere som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår