Gå til innhold

Impot av tysk bil fra privat person. Blir jeg lurt?

Ranger emnet


Crazy-Kid

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket i lange tider på mobile.de etter en Audi A4 02 mod til en god pris.

 

Jeg har nå funnet en Audi A4 2002 mod 1.9 TDI 71.000 km. til 3800 euro. Den står i London men er nylig tysk eid. Selgeren virker veldig seriøs og svarer meg på alle spørsmål jeg lurer på. Spurte hvor hans bil ligger så mye under de andre i pris. Da svarte han at hans bror døde nettopp i en motorsykkel ulykke, han bodde i tyskland og etterlatte bilen til han. Han synes den er vanskelig og kjøre i UK og han vil ikke tjene penger på bilen til sin døde bror. Han vil selge den til en som tar god vare på den.

 

Han sa at hvis jeg ville ha den kunne vi møtes i London, men han ville ha en bekreftelse på at jeg kom så det ikke ble bomtur for han (Han bor litt uttafor london). Blir jeg lurt? Og hvordan kan oppdage dette hvis jeg eventuelt drar og ser på bilen?

BMW 318i E46 *1999*

Yamaha YZ125 *2002*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket i lange tider på mobile.de etter en Audi A4 02 mod til en god pris.

 

Jeg har nå funnet en Audi A4 2002 mod 1.9 TDI 71.000 km. til 3800 euro. Den står i London men er nylig tysk eid. Selgeren virker veldig seriøs og svarer meg på alle spørsmål jeg lurer på. Spurte hvor hans bil ligger så mye under de andre i pris. Da svarte han at hans bror døde nettopp i en motorsykkel ulykke, han bodde i tyskland og etterlatte bilen til han. Han synes den er vanskelig og kjøre i UK og han vil ikke tjene penger på bilen til sin døde bror. Han vil selge den til en som tar god vare på den.

 

Han sa at hvis jeg ville ha den kunne vi møtes i London, men han ville ha en bekreftelse på at jeg kom så det ikke ble bomtur for han (Han bor litt uttafor london). Blir jeg lurt? Og hvordan kan oppdage dette hvis jeg eventuelt drar og ser på bilen?

 

Har du ringt ham eller snakket via mail? Man får et bedre inntrykk av hvor seriøse folk er ved å prate i telefon istedet for via mail.

 

Hvis bilen fortsatt skulle være tyskregistrert og befinner seg i UK kan du vel også risikere å få problemer med utførsel/innførsel, registrering, etc. Hvis det også er slik at bilen ikke er registrert på broren (gjennom arv, etc.), men fortsatt står registrert på forrige eier, ville jeg vært skeptisk.

 

Du kan jo spørre om å få rammenummer, registreringsland, navn på opprinnelig eier og broren du har snakket med, og sjekke opp med tysk og britisk "vegvesen" (heter vel DVLA i UK), og evt. se om det gjør deg noe klokere.

 

For meg høres saken din ut som en scam, og jeg ville ikke turt å reise ned med sjekk eller overføre noe før jeg hadde sjekket dette bedre opp. Jeg har handlet bil av bakgårdsfirma med balltre og banned dog i UK før, men de drev et firma som levde av omdømmet sitt, og hadde en "record" som gjorde handelen trygg for min del.

 

Vær forsiktig og gjør bra research rundt selger og bil før du evt. skulle finne på å reise over.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår