Footy Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Da satser jeg på å bumpe denna da vi aldri hørete noe og symtomene er helt like hos meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agepab Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Da satser jeg på å bumpe denna da vi aldri hørete noe og symtomene er helt like hos meg... Er ristingen der hele tiden eller bare ved tung gang? Det kan være spjeld, mulighet for luftmassemåleren begynner å ryke, ristingen kan også komme av at den går på tre sylindere etc.. Dessverre et problem som kan ha mange årsaker. Det beste er å få tatt en komponent test for å evt. avsløre hva som kan være gærn't. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Footy Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 luftmassemåler, er det det samme som luftmengemåler? trodde bare motorer med turbo hadde det jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleols Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Fikk tilnærmet samme problem som trådstarter etter at mekonomen skulle fixe utslippsverdiene mine etter EU sjekk. Den virket helt flott før han tok i den, men nå er tomgangen og turtall vrang etter at den har vært over 1200 etter start av motor. Den er altså ok på 7-800 ved start og "første" tomgang. Han mente at smusset som han hadde fjernet ved rengjøring av spjeldet hadde hatt positiv innvirkning så spjeldet faktisk fungerte, selv om det trolig hadde vært defekt hele tiden. Om jeg skal tro det eller ikke aner jeg ikke, brått er det hans feil. Aldri hatt problemer med turtall/tomgang før han tok i den. Han har forsøkt med grunninnstilling via software og manuel (batteri) måte. Errorkoden dukker opp igjen etter få strakser. "Bytte spjeld" mente han på som løsning. Jeg vil vel helst vite om det er mulig at han forklarer virkeligheten eller ikke har peil og er selv årsaken til at spjeldet evnt har gått heden. Har 2 spm noen kanskje kan svare meg på.. - Er det mulig at denne klarer å stille seg inn selv over tid? - Er det mulig at merkeverksteder sitter med bedre software/tools for å grunninnstille spjeld fremfor Mekonomen verksteder? Golf4 1.6 2000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agepab Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 - Er det mulig at denne klarer å stille seg inn selv over tid? - Er det mulig at merkeverksteder sitter med bedre software/tools for å grunninnstille spjeld fremfor Mekonomen verksteder? Golf4 1.6 2000 Ja jeg tror Merkeverksteder innehar bedre søkeinstrumenter. Har selv erfart at de kan si mer om motorfeil etc. enn andre verksteder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-74 Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Hei har samme proble med min 1998mod eg ha skjekket spjeldhus,coil,luftmassemåler,slanger men finn ikkje feil koder på vw så lure felt ka som er gale????????? veldig iriterende dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.