martinsen-lyd Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 hei, har fundert lenge på åssen understell jeg skal bruke på en rassabil( som ikkje koster gull) :hellothere: Det jeg tenkte på: gule koni 40mm eller 60mm senkesett superflex/poly(veit ikkje helt hvem av dem) 25mm stabstag Justerbart panhardstag momentstag SAM støtdempertårnstag Sam torpedeostag noen som har noen tips ell anbefalinger? takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 hei, har fundert lenge på åssen understell jeg skal bruke på en rassabil( som ikkje koster gull) :hellothere: Det jeg tenkte på: gule koni 40mm eller 60mm senkesett superflex/poly(veit ikkje helt hvem av dem) 25mm stabstag Justerbart panhardstag momentstag SAM støtdempertårnstag Sam torpedeostag noen som har noen tips ell anbefalinger? takker for svar. Hei, ser greit ut det der. Ps. superflex foringer er laget av polyurethane, så du kan finne flere produsenter av polyurethane enn superflex. Ellers, så har jeg en tanke jeg sender deg på PM om du skal senke mer enn 40mm.. Jeg skriver det ikke her, pga. jeg blir garantert flamet av en eller annen bygdetulling om jeg skriver noe jeg ikke har prøvd selv. Anyhow, sender deg en PM jeg, med en URL som forklarer det hele. Et fint triks (om det funker), til ekstremsenkning. Du kan også kjøre doble krengestag, istedefor å kjøpe nye stag. Det vil stjele bakkeklaring og det er litt macgyver/jalla, men om du bare skal ha en billig lekebil, så er det vel greit. Husk at pi * r^2 gjelder her, så et par mm har mye å si! Du kan finne bilder av doble krengestag, div løsninger, etc. på TurboBricks | High Performance Volvo Club > forum Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Jeg har laget til dobble krengestag framme på min, funker kalas det og vil ikke si at det er så jalla å lage til heller. Bak bør du ikke ha det grøvste staget du finner. 21 eller 23mm holder i lange baner sammen med 25mm framme eller 2x21mm som jeg har på min. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Hei, ser greit ut det der.Ps. superflex foringer er laget av polyurethane, så du kan finne flere produsenter av polyurethane enn superflex. Ellers, så har jeg en tanke jeg sender deg på PM om du skal senke mer enn 40mm.. Jeg skriver det ikke her, pga. jeg blir garantert flamet av en eller annen bygdetulling om jeg skriver noe jeg ikke har prøvd selv. Anyhow, sender deg en PM jeg, med en URL som forklarer det hele. Et fint triks (om det funker), til ekstremsenkning. Du kan også kjøre doble krengestag, istedefor å kjøpe nye stag. Det vil stjele bakkeklaring og det er litt macgyver/jalla, men om du bare skal ha en billig lekebil, så er det vel greit. Husk at pi * r^2 gjelder her, så et par mm har mye å si! Du kan finne bilder av doble krengestag, div løsninger, etc. på TurboBricks | High Performance Volvo Club > forum Legg ut "trikset" her da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Hei, ser greit ut det der.Ps. superflex foringer er laget av polyurethane, så du kan finne flere produsenter av polyurethane enn superflex. Ellers, så har jeg en tanke jeg sender deg på PM om du skal senke mer enn 40mm.. Jeg skriver det ikke her, pga. jeg blir garantert flamet av en eller annen bygdetulling om jeg skriver noe jeg ikke har prøvd selv. Anyhow, sender deg en PM jeg, med en URL som forklarer det hele. Et fint triks (om det funker), til ekstremsenkning. Du kan også kjøre doble krengestag, istedefor å kjøpe nye stag. Det vil stjele bakkeklaring og det er litt macgyver/jalla, men om du bare skal ha en billig lekebil, så er det vel greit. Husk at pi * r^2 gjelder her, så et par mm har mye å si! Du kan finne bilder av doble krengestag, div løsninger, etc. på TurboBricks | High Performance Volvo Club > forum hehe skal legge litt penger i alt, understell, motor(2,5l 16v suge) ,karoserri(rustfri/bur) skal prøve det du sendte på pm=) vis jeg får spørt deg om no på pm! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Glømte og si det i starten, men skal bygge det for og gå mest mulig sidelengs. Ikkje få det te og sitte godt på veien!!!!=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Dabutcher: da må man sveise om hylsene som demperene skal i da? Hjelper det mye flytte bunnkulene som sitter ytterst på bærebruene foran, lenger ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Dabutcher: da må man sveise om hylsene som demperene skal i da? Hjelper det mye flytte bunnkulene som sitter ytterst på bærebruene foran, lenger ned? Skal være samme diameter, men 3" kortere. Du må space ned styrestagene ja, så du ikke får "bump steer". Det er også en fordel å justere forspenn på fremre stabilisatorstag, så dette går "plant med bakken", når bilen står på hjul. Du får justerbare kyllingbein ferdig laget, med uniballs hos bla.a. Home - www.trianglesunlimited.com , men også hos en .au fyr. (frakten fra .au er fryktelig dyr!). ps. du kan egentlig lage dette selv, justerbare kyllingbein.. Det er egentlig et must, om du skal kjøre doble krengestag. Om du skal drifte med den, så må du gjerne kjøre 23 + 21mm krengestag bak og kanskje 23mm fremme. Jeg har sett folk kjøre med doble 25mm bak også, men 25mm = ipd = dyrt. 21 og 23mm er mulig å fremdrive fra huggere rundtom, til "skrap-pris". Tror det groveste volvo laget til 200, var 25 mm / 23 mm, men IPD hadde noen VELDIG sjeldne (utfaset) 28mm fremme. (var vel v6 stag, såvidt jeg vet). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Ved senking så kan du gjøre det på den måten her: Hvis du gjør det sånn så er det også enkelt å få plass til flere krengestag bak. Du kan bygge det sånn som jeg har det på bilen jeg pleier å kjøre med i bilcross: Veit ikke helt om det er noe særlig hvis du skal bruke den til å slædde med, men det sitter ihvertfall noe helt jævelig. Er vel sikkert noen som har mål av hvordan du kan bygge sånne, men går ut ifra at det er en del jobb hvis du skal få det bra. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 [quote= Om du skal drifte med den, så må du gjerne kjøre 23 + 21mm krengestag bak og kanskje 23mm fremme. Er det ikkje bare og sveise et stag der da istede for krengningsstag, så det er helt stift? hehe jeg kan ikkje no om detta så bare spør jeg:P takk for svar av dere andre oxo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg