Gjest mathiman Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 God jul folkens! Skal rengjøre gasseren og skifte pakningene nå som det er ferie. Har anskaffet Haynesboka, men må jeg tenke på et evt. bensintrykk ol.? Noen tips og triks dere har i ermet? Volvo 244 77 mod b19A - Zenith forgasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Hvorfor tenke på bensintrykk? Eneste er at gasseren burde ligge inne på stubordet ellernoe mens du holder på. Bytte pakninger osv er ikke lett med gasseren montert. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majlle Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 det er vel bare å skru av og ta med deg inn på stuebordet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Husk på og juster flotøren mens du har gasser oppe, det er og greit og skifte nål og sete og nålventil! Husk på og mål hvor høyt det gamle sitter før du tar det løs! Åsså burde du bytte alle pakninger og membranet! Og fylle forgasserolje når du er ferdig og forgasseren montert på bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Hmm, tror jeg skaffer meg en gasser jeg kan skru på litt før jeg demonterer den jeg har på bilen. Har aldri skrudd på gassere før, så vil ikke risikere at den ikke starter når den er "ferdig" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Ok, skaff deg en lik gasser som du har nå på et huggeri eller noe, så kan du overhale den så har du den som sitter på bilen nå i "reserve"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 selvfølgelig skal folk ha 500-1000kr for en dritsliten volvogasser.. typisk.. Uansett, er det noen av delene som kan komme til skade dersom jeg gjør dette arbreidet selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 nei, det er egentlig ganske greit det der. kjøp deg et overhalings kit og sett i gang. Når du skrur det fra verandre ser du ganske greit åssen det skal gjøres. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Jepp, kjøp deg overhalings sett (pakninger, menmbran, nålventil) på biltema, og så kjøper du nål og sete på BCB! Har gjort dette på min og den ble MYE bedre! Eneste som er viktig og huske på og måle før du tar ut munnstykket er hvor høyt det sitter i selve gasseren, dette måler du enkelt og greit med det skyvelær! Og grunninstillinga på nåla er at kanten på festet til nåla skal ligge likt med kanten på gasser stempelet, også er det en grunninstilling på flotøren, men den pleier og være riktig men kan være greit og finjustere den med en gang du har den oppe! Pass på og få membranet i "hakket" sitt og blås rent alle delene i gasseren og rengjør de! Og når du er ferdig og gasseren er montert på bilen så husk på å fyll forgasser olje! Alt dette står det om i verksteds handbøker og! Hvis det blir problemer under veis så kontakt oss her på tåden din på BF eller kontakt BCB eller forgasserservice! Har gjort dette endel ganger sjøl så bare sett i gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Demonterte gassern i dag, fikk endelig ut fingern.. Nå er det noe som forvirrer meg noe sykt.. -Motoren er en B19A På gasseren var det festet en kobberplate hvor jeg fant et volvo-delenr. Dette delenr'et sjekket jeg opp i VADIS og der sto det at det var forgasseren min, til en b19A Men så kommer det store problemet.. Nåla i forgasseren har innskripten: B1CC, som er nåla til en B21 motor, og ikke b19.. I Vadis får jeg oppgitt at nåla jeg skal ha skal være markert: B1EE, og den samme informasjonen får jeg hos BCB. Så, kan det være nåla (som tydeligvis er feil) som har vært grunnen til bensinbruket, og den dårlige gangen på motoren? Skal jeg kjøpe nåla til motoren min (B19A)? La merke til at de selger en nål til B19 (markert B1EE) som også passer til B21.. Men den nåla jeg har, passer kun til B21.. Dilemma Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Demonterte gassern i dag, fikk endelig ut fingern.. Nå er det noe som forvirrer meg noe sykt.. -Motoren er en B19A På gasseren var det festet en kobberplate hvor jeg fant et volvo-delenr. Dette delenr'et sjekket jeg opp i VADIS og der sto det at det var forgasseren min, til en b19A Men så kommer det store problemet.. Nåla i forgasseren har innskripten: B1CC, som er nåla til en B21 motor, og ikke b19.. I Vadis får jeg oppgitt at nåla jeg skal ha skal være markert: B1EE, og den samme informasjonen får jeg hos BCB. Så, kan det være nåla (som tydeligvis er feil) som har vært grunnen til bensinbruket, og den dårlige gangen på motoren? Skal jeg kjøpe nåla til motoren min (B19A)? La merke til at de selger en nål til B19 (markert B1EE) som også passer til B21.. Men den nåla jeg har, passer kun til B21.. Dilemma Samma fikk jeg også opplyst på BCB og at det ikke fantes noen nål som hadde det nr. jeg oppga selv om det var det nr. så de måtte til slutt bøye seg. Trur de er litt feilinformert på BCB, men jeg har en b21a og da sa jeg bare at jeg skule ha den nåla såm var til b21a og så fikk jeg nåla og målte den oppimot den gamle nåla (med ørliten forskjel pga. at den gamle nåla var slitt), men trur egentlig du kan bruke alle om hverandre selv om det er en hårfin forskjell på nåla til b21 kontra b23. Men pass på at du bytter munnstykke samtidig! Dette ang. at motoren din har gått ujevnt har nokk ingenting med nåla du har og gjøre, du har enten hatt en ujustert gasser eller feil innstilt. (evt. falskluft eller tenning da.) Uansett hvilken av nålene du tar så er det ikke noe problem så lenge du får riktig sete til nåla, hvor mye bensin den får justerer du uansett etterpå. Kan anbefale deg forgasser justerings verktøyet på biltema! (skal finne artikel nr. på det i måra) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Hmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Vel vel.. Har skrudd opp gasseren godt nå.. Bilder: Tror munnstykket på denne sitter helt fast... Hvordan justerer jeg flottøren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Hvorfor skal du justere flottøren? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 fordi den sluker bensin.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.