KaiFred Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 jeg har koblet opp anlegg i bussen min og valgte å kjøpe en kondensator for å få nok strøm til forsterkern. problemet er at batteriet blir tappet for strøm mens bussen står parkert (ingenting i bruk). Mistenker kondensatoren for å være synderen da den stadig lyser selv om alt annet er slått av... har koblet minus fra kondensatoren til et jordingspunkt, plussen er koblet både til batteri + og videre til forsterker. Det er ikke noe remote på kondensatoren som jeg har fått med meg i allefall. kjøpte kondensatoren hos torshov, 1 farad. noen som kanskje har en ide om hva problemet kan være? Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_power Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 :P eg er ikkje sikker på kva som gjer det. men skal ikkje det være ein remote på den? Siter Honda Accord 91mod. Powered by kicker:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 :P eg er ikkje sikker på kva som gjer det. men skal ikkje det være ein remote på den? jeg også trodde dette, men fant ikke noe sted på kondensatoren som kunne være remote... dessuten ville jeg tro at den ikke ville virke i det hele tatt hvis den skulle hatt remote og jeg ikke har koblet til dette?! Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 den skal slutte å lyse etter litt (når den er fullladet og ingenting trekker) vet ikke hva som er galt desverre har aldri hørt om remote på kondesator nei(da ville den tømt seg hver gang du skrudde av bilen/spilleren) men forsterker har remote fra spilleren? har koblet minus fra kondensatoren til et jordingspunkt,plussen er koblet både til batteri + og videre til forsterker. går ikke minus å til forsterker? hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_power Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 den skal slutte å lyse etter litt (når den er fullladet og ingenting trekker)vet ikke hva som er galt desverre har aldri hørt om remote på kondesator nei men forsterker har remote fra spilleren? går ikke minus å til forsterker? hehehe jo det ska den vel:) Siter Honda Accord 91mod. Powered by kicker:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Det beste tipset du kan få, er nok å fjerne hele kondisen, du har ikke bruk for den.... kjøp deg bedre batteri, og kabler til batteri i motorrommet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Det beste tipset du kan få, er nok å fjerne hele kondisen, du har ikke bruk for den.... kjøp deg bedre batteri, og kabler til batteri i motorrommet ;) har oppgradert batteri, men kunne sikkert hatt litt større kabler, men pga plassbegrensning så er ikke det aktuelt... nå har jeg nå kjøpt kondensatorn, så da skal den funke, enkelt og greit :P Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 går ikke minus å til forsterker? hehehe ikke i fra kondensatoren, forsterkeren er selvsagt jordet, men direkte i karosseriet. Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 står kondensatoren langt ifra forsterkeren? PS: den skal stå så nærme som over hode mulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 min kondis har remote. Men denne remoten er nok bare til volt displayet. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 En kondensator som bare står med spenning på bruker minimalt med strøm men du kan jo ta ut sikringen på anlegget så får du jo sjekket om det er anlegget som tapper batteriet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 det er ca 15 cm mellom kondensator og forsterker. har latt bussen stå uten sikring i strømkabelen og da tappes ingenting... får stikke innom torshov og sutre litt i dag, kanskje noen der kan forklare meg hva som foregår :P Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 kondensator BRUKER også strøm og hvor mye avhenger av type/kvalitet... og Remoten er som dammed sier "bare" for å slå av/på displayen og de kondiser som ikke har "rem" har en automatisk funskjon som slå volt meteren på når det er raske endringer i spenningen, som feks ved laddning/utladning under spilling/motor start... en annen ting som få tenker over er at kondisen er rask til å levere strøm -så langt er greit- men den krever også å bli ladde veldig rask... hehe... da slitter de fleste dynamor... derfor kom den trenden med overdimensjonerte dynamor... :drunk: om den bruker så mye strøm mål det med en ampermeter som du kobler inn isteden for sirkingen feks, og ha den i maks måle område som er ca 10Amper på de fleste rimelige multimetere, da blir lettere å gjøre seg en formening om hvor mye trekkes og hva kan trekke så mye/lite... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg