Lille Ole Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Hei! Har nettopp fått 190'n min godkjent og ut på veien. Det er en 1986 190E 2.0l som har gått 352 000km. har skiftet plugger rotor og fordelerlokk denne uken, men det er leeenge siden det er skiftet olje på den. Skal skifte olje på den til uka å da lurer jeg på hvilken olje som er best til en 190 som har gått såpass langt. Har hørt at mineralolje er best til gamle motorer. Stemmer det eller finnes det helsynt. oljer i dag som gjør samme nytten? Har fått tips om Valvoline Maxlife. Er denne noe bra? Kom med deres erfaringer og meninger! Lille Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 10w40 halvsynth raffinert olje funker kjempebra på min iallfall.. og min har gått snart 360 000:P men er forskjell fra motor til motor det da.. spørrs hvilken stand motoren er i.. Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzerk Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 bruker mobil 1 10w-40 fullsyntetisk. Siter MB 190E 2.3 1987 16V Look http://WWW.MB190KLUBB.com Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 bruker mobil 1 10w-40 fullsyntetisk. fyllsynth på en så gammal bil? har den gått langt da? Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toreso Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 bruker mobil 1 10w-40 fullsyntetisk. Samme her. Min har gått litt mer enn 150 000. Siter 1984 Volvo 360 2.0 1993 BMW 318is 1991 MB 190E 2.3 Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille Ole Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 min bil har gått 352 000km så jeg regner med at fullsyntetisk ikke er det beste alternativet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*>TT<* Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 jeg bruker billigste type mineral olje på min.. den har gått 320' nå.. den bruker så vannvittig mye olje at man nesten bruker mer penger på olje enn bensin:P er jo nesten sånn at man fyller olje og peiler bensin:P Siter --------------------------------------------------- -------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille Ole Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Har dere hørt om Nio lube HD1 olje? Vi har nettopp fått et fat med det på arbeid. De skrøyt av den så jeg tror jeg prøver den. Blir det så ille at det blir havari så ma jeg bare kjøpe delebil:drunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 ville ikke ha brukt halv syntetisk eller mineral på en bil som har gått så langt.. brukte 10w40 mineral på min før, og da brukte den ca literen med olje på 10 000 km more or less:P Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ion Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Anbefalinger fra noen leverandører. Første nevnte oljeanbefaling er best: Castrol Statoil Valvoline Shell Motul Agip LE Fuchs Quaker State FINA CD-Cardic API deler oljene inn i 5 grupper: Group V: only needed for true racing Redline Motul(som petter solberg bruker) Fuchs Silkolene ELF Racing Group IV: Best for long drain intervals, towing, high temps, hard driving ie track days Mobil1 Tri-synthetic (discontinued) Amsoil Mobil 1 Super-syn is closer to a group III lube but have multiple patents on a new molelecule that should keep it as a top tier product Statoil Lazerway Elf Castol Syntetisk tyskprodusert Group III: cheap synoils. Buy only if the price is right as they are inferior to Group IV products which typically cost little more Castrol Syntec Valvoline Synpower Pennzoil Synthetic Havoline Synthetic, Exxon synthetic etc (some of the best priced synthetics around) Shell Helix 5w-40 Statoil PRO Synthetic Fina Biltema oljene. Castro syntetisk,ikke tyskprodusert. Group II: Highly refined mineral oils Valvoline All climate Pennzoil PZL turbo (Very good product except below 15 degrees) Royal purple. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Olje er olje liker eg og si..:P..sleng på 10w 40..funker fet på min..:)..brukt 5 liter på 15 tusen km..så er fornøyd:)..den suser og går så:)hehe.. Siter BMW 523i 96mod. Mercedes 190E 92mod.--> (Solgt)Bilder Det er Tysker som gjelder!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Hovedforskjellen når man velger olje til en 190 er jo om det er syntetisk, halv-syntetisk eller mineral... hvilket merke som er best er opp til hver enkelt å bedømme selv, da vi garantert ikke blir enige:P Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg