Gå til innhold

fartskontroll i tunnel

Ranger emnet


ciamekker

Anbefalte innlegg

Hei Lurer på en sak

 

Nå har jeg fått svaret fra politiet.
De sier:
Det er ikke lov å ha laserkontroll inne i tunneller, dette forklarer de med at ved start av en laserkontroll skal aparatet kalibreres.
Dette gjøres ved et spess siktepunkt, foreksempel en flagg stang med klar bakgrunn, forksempel himmelen. Aparatet sveipes forbi dette punktet sideveis og gjør da utslag når det treffer flagg stanga, og måler avstand til aparatet.
Når dette er gjort kan de begynne kontroll.
Dette må gjentas flere ganger under kontrollen.
Slik kalibrering er ikke mulig å få til inne i en tunell.
Før blei dette gjort ute for så å kjøre inn og foreta målinger. dette er ulovlig i dag.

 

Er det noen som kan bekrefte dette`?

 

 

Ble tatt i nygårdshøydetunellen for 3 md siden der de tok lappen fra meg:fuckme2:

Min første bil Citroen C4 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bambus (les: tull og fanteri). Det er fullt tillatt å ha fartskontroll med laser fartsmåler i tunnell.

 

Det siktepunktet kan man finne før man går inn i tunnellen, og gjøre kalibreringskontrollen like før man setter i gang. Det eneste som skal gjøre gjentatte ganger under selve fartskontrollen, er at man skal kjøre en displaykontroll for å sjekke at alle punktene som skal vises, vises, og det kan man utmerket godt gjøre inne i tunnellen...

 

Hvis noen lurer på om dette er noe jeg finner på i farta, kan jeg informere om at jeg sitter med instruksjonsboka til LTI 20.20 (laseren som brukes i Norge) like foran meg :)

 

Så de hadde nok retten på sin side da de tok lappen fra deg i tunnellen.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bambus (les: tull og fanteri). Det er fullt tillatt å ha fartskontroll med laser fartsmåler i tunnell.

 

Det siktepunktet kan man finne før man går inn i tunnellen, og gjøre kalibreringskontrollen like før man setter i gang. Det eneste som skal gjøre gjentatte ganger under selve fartskontrollen, er at man skal kjøre en displaykontroll for å sjekke at alle punktene som skal vises, vises, og det kan man utmerket godt gjøre inne i tunnellen...

 

Hvis noen lurer på om dette er noe jeg finner på i farta, kan jeg informere om at jeg sitter med instruksjonsboka til LTI 20.20 (laseren som brukes i Norge) like foran meg :)

 

Så de hadde nok retten på sin side da de tok lappen fra deg i tunnellen.

 

Ja takk skal du ha endelig fått avklart det får holde meg til fartsgrensen når lappen kommer tilbake:hello:

Min første bil Citroen C4 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår