Gå til innhold

Min A4 1.8TS -98 Modell

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte og lage en liten tråd om bilen min, hva jeg skal gjøre og har gjort osv..

 

Ikke lenge siden jeg kjøpte den, så er ikke de helt store tingene enda men men..

 

Det jeg har gjort er:

Pulversota baklyktene, med lakksprøyte i lakkbox.

Montert Turbotrykks måler

TurboXS Bleedventil

CupraR turbo

Chip deretter

Åpent filter

2L Topp pakning for litt senk av komp

Tatt storservice..

 

Det jeg skal gjøre videre er:

18'' Felger

Passende senk (forslag?)

Montere Facelift lyktene med xenon all the way

Montere en større intercooler

Montere litt anlegg, men ikke så veldig mye

Hvite instrument skiver med carbon ringer

Skifte dyser, mappe deretter.

Ha det gøy med bilen, vedlikeholde den :D

 

Det var vel det som kommer i første omgang.. :)

 

Bilde000.jpg

 

Bilde001.jpg

 

Bilde005.jpg

 

Bilde006.jpg

 

Bilde0020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forjellen er at den lader en del seinere enn den orginale, men holder jo 1.3bar mye lengere.. Ligger en sperre i motorstyringa som hindrer meg i å kjøre løpet ut med og kjøre 1.45bar som den skal være mappa for..

 

Den ble og porta i innløp og utløp før montering.

Er jo litt større enn den orginale turboen som er på størrelse med en mini snøball..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er du som fær å freser rundt i byen med denne. Mener jeg så deg på biltema med en kar å sladdet da jeg kom i en sort audi tsq avant å kom sladdene en tur innom. Men din er vel bare en halv audi? Hvordan er det å kjøre med det på vinteren med såpass mye hk? Har kjørt 1,8 quattro en del og det går jo unna.

Har selv bare Golf 4 1,6 og det spinner jo bare om man trykker på med det lille som er i bilen med nye vinterdekk, så kan jo bare tenke meg med din. Var ikke gammelbiln din feilhjulstrekk og? Og du lærer ikke enda som bor her oppe i nord? :P

 

Vurderer selv Audi til våren, men er enda litt usikker på hva slags. B5 Chassie er det i søkk og kav av her i byen så tviler på det. Muligens blir det TT til våren og da med quattro.

 

Senk, større felger, takspoiler, dobbelenderør potte så hadde jo bilen fått seg en facelift for å si det mildt.

VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit jeg ikke hvem du er Nax, men hvilke av gamle bilene mine? Har hatt vel 4 stk nå..

 

Er jeg som kjører den ja, kjører bare 0.55bars ladetrykk nå, så det går greit i grunn men om sommeren mye mer!

 

Skal gjøre det enkle ut av denne bilen, og hva jeg har av deler på jobb, som jeg får gode rabatter da denne bilen byttes ut til våren uansett..

 

Nå er den ikke så værst på sommeren i og med at det er elektronisk diff sperre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit jeg ikke hvem du er Nax, men hvilke av gamle bilene mine? Har hatt vel 4 stk nå..

 

Er jeg som kjører den ja, kjører bare 0.55bars ladetrykk nå, så det går greit i grunn men om sommeren mye mer!

 

Skal gjøre det enkle ut av denne bilen, og hva jeg har av deler på jobb, som jeg får gode rabatter da denne bilen byttes ut til våren uansett..

 

Nå er den ikke så værst på sommeren i og med at det er elektronisk diff sperre :)

 

Fin bil:)

 

Men hvorfor kjører du nesten med undertrykk? (0.55)

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit jeg ikke hvem du er Nax, men hvilke av gamle bilene mine? Har hatt vel 4 stk nå..

 

Er jeg som kjører den ja, kjører bare 0.55bars ladetrykk nå, så det går greit i grunn men om sommeren mye mer!

 

Skal gjøre det enkle ut av denne bilen, og hva jeg har av deler på jobb, som jeg får gode rabatter da denne bilen byttes ut til våren uansett..

 

Nå er den ikke så værst på sommeren i og med at det er elektronisk diff sperre :)

 

Er en venn av Chris Smith, som jeg mener du kjenner eller tar jeg helt feil nå? Jeg tenkte på Calibraen. Det var turbobil og fwd? Og forresten, lurer også på hvorfor du kjører på så lavt ladetrykk. Er ikke 0,8-0,9 org ladetrykk?

 

Hmmm, du jobber vel ikke muligens på meca? Mener jeg brukte å se calibraen uttaførr der før. Hvis du jobber der. 110watts pærer, type veldig hvit farge, nærmere xenon farge til langlys til en golf 4. Har dere det og hva koster slike? :)

 

Sommeren går jo det meste framover, er verre med vinteren som er her ganske store deler av året.

VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår