"prosjekt Cosworth" Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Noen her som har byttet turbo på en s13 ? En kompis av meg holder på med det. Har kjøpt seg en T28 turbo, men problemet er at koblingen til oljeturen ikke passer. PÅ den som stod der var oljeturen montert med banjo, noen som vet om et er orginalt ?? Finnes noen plass det går an til og kjøpe orginal slange/rør til dette ? Og hvilke gjenger skal det være i turboen til dette ? Metriske gjenger ? 60' grovgjenger m/ 1,75mm stingnig???? Eller er det 5/8" gjenger ?? Han (og jeg) setter snart på orginal turbo om ikke det finnes en normal løsning!! Røret som sto i turboen passer for det første ikke i den nye turboen, og i tillegg er det skjøtet med en slange som går til motoren... Håper noen kan hjelpe:happyhappy: mvh Hans Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 200sx OGN • Hovedside er bytta til t28 på min, men hva, hvordan aner jeg ikke :P Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 200sx OGN • Logg inn Spør turbokongen på sx forumet. Da får du sikkert svar! Siter Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 sitter med banjo orginalt, rør/slanger har tess men du kan få ordentlige rør fra turbokongen, hør med han, det han ikke vet om turbo er ikke verdt og vite Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4dude Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 er montert T28 på min også, men vet ikke hvordan det er gjort.. men jeg lurer på en ting, hvor mye trykk kan man kjøre på når jeg har original motor og T28 turbo? tror det var byttet til noen andre ventiler om jeg ikke tar feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4dude Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 ingen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_jonas Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 åssen 200sx har du? s13 eller s14? Og motoren er helt orginal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4dude Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 S13 ja, men har T28 turbo.. og justerbart trykk. kjører nå på 0,7 bar.. er byttet til noen andre ventiler sa forrige eier, mere vet jeg egentlig ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 jeg kjører 0,95 uten chip, får fuelcut LETT hvis jeg kliner den max :S Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_jonas Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 S13 ja, men har T28 turbo.. og justerbart trykk. kjører nå på 0,7 bar.. er byttet til noen andre ventiler sa forrige eier, mere vet jeg egentlig ikke. Ok. Da vil jeg anbefale å kjøre på 0,7 som du gjør nå. eller så vil du få fuelcut med mere trykk. Og ved videre "trimming" med din turbo så er dette å anbefale: Effektanlegg -Walbro pumpe(større bensin pumpe) -Oppgradert filter -FMIC Steg 2 chip. Han har sikkert montert andre ventiler siden di andre er slitte, er ikke noe effekt ut av det med ditt oppsett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4dude Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Ok. Da vil jeg anbefale å kjøre på 0,7 som du gjør nå.eller så vil du få fuelcut med mere trykk. Og ved videre "trimming" med din turbo så er dette å anbefale: Effektanlegg -Walbro pumpe(større bensin pumpe) -Oppgradert filter -FMIC Steg 2 chip. Han har sikkert montert andre ventiler siden di andre er slitte, er ikke noe effekt ut av det med ditt oppsett. okei :) takker for svar. er 3" effektanlegg, og et åpent luftfilter på bilen. så spørs om jeg må bytte bensin pumpe da ja.. vet du ca pris på den pumpen du nevnte? og vet du hvor pumpa ligger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_jonas Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 okei :) takker for svar. er 3" effektanlegg, og et åpent luftfilter på bilen. så spørs om jeg må bytte bensin pumpe da ja.. vet du ca pris på den pumpen du nevnte? og vet du hvor pumpa ligger? Bare hyggelig:) Bensin pumpa finner du her: Walbro Drop-in Tank 341 Og den koster bare 999.- Og ved videre effekt vil jeg anbefale en steg 2 chip S13 CA18DET Chip Steg 2 og BB FMIC S13 CA18DET Med dette vil bilen din gå betydlig BEDRE Mvh jonas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sneakfreak Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Dere som er eiere av 200sx, har dere andre biler på si? -Jeg bare lurer i og med at denne bilen ikke egner seg så bra på om vinteren. For det første med tanke på rust å det andre at dette er en sportsbil som er laget for asfalt:P Siter Nå Passat G60 Syncro 93mod x KE70 83mod x 740GL 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 bruker min året rundt! Cluet er gode dekk, MYE vekt i bagasjen, snill på gassen og Techtyl ! :P Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Har 2 sx`r begge står i garasje 6mnd+ hehe bruker en chrysler neon denne vinteren (kjipt med grevling) kjøpte en bmw for vinterbruk men motoren tok kvelden så nå selger jeg den, har ikke tid til den hehe... Er vel noen andre japsefolk der ute som lar gobilen stå om vinteren? Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg