Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Fritz

Nissan GT-R [CBA-R35] Info tråd (Oppdatert 28.07.2008):

Rate this topic

Recommended Posts

Denne tråden laget jeg først på Forum - Diskusjon.no, men info er alltid greit og ha:

 

Sant, Nissan GT-R (Tidligere kalt Skyline GT-R 06/07) er klar for lansering.

Nye websiden dems er oppe og: GTRNissan.com - Klokken viser at bilen er nå offisielt sluppet.

 

Priser:

Grundmodellen: $66,675 med alluminiums felger

Black edition: $68,580 sammensatte hjul (forget), svart og hvit lær interriør.

Premium Edition: $71,870, sammensatte hjul (forget), side airbags, Bose stereo

 

 

 

Bilene får 6 externe farger:

- Super Svart

- Vibrant Rødt

- Perle hvit (30k yen option) [bare i Japan ?]

- Titanium Grå

- Mørk Metal Grå (finnes en kilde som sier at det bare kommer 40 biler med denne fargen)

- Ultimate Metal Sølv (300k yen option) [bare i japan ?]

 

Det kommer 2 interiør farger:

 

- Black edition får bare svart

- Base & Premium kan velge mellom svart eller grått

 

Ellers:

 

- Chassie coden på den nye bilen er: CBA-R35

- Vekten er omtrent~1590 kg/3500 lbs

- Premium edition kommer med Thatcham immobiliser & alarm (mulig og oppgradere på Base & Black Edition)

- Premium edition kommer med Bose høyttaler system (mulig og oppgradere på Base & Black Edition)

- Premium edition har sete varmer

- Side airbag system er mulig og oppgradere til på alle 3 modellene

 

Motor og drivverk:

 

- Motoren blir en VR38DETT (Twin Turbo 3.8-liter V6 med 473 hester og 433 pound-feet m. torque)

- Samme motor og ytelse på alle 3 utgaver

- En kan IKKE velge manuel girkasse

- Titan eksos annlegg

- Girkasse: GR6 Dual clutch (Ingen manuel kasse)

- Dempere: Bilstein DampTronic suspension system [lagt til 24.10.09]

- Bilen kommer med 4 hjuls trekk, og høyst sannsynlig, ATTESA-ETS og SUPER-HICAS.

Wikilinker:

SUPER-HICAS: http://en.wikipedia.org/wiki/HICAS

ATTESA-ETS: http://en.wikipedia.org/wiki/ATTESA-ETS

 

0-100 - 3.5 sekunder

Quarter mile 11.7 sekunder

Top fart 192 MPH

 

Bilen skal offisielt vises og slippes på TAS09 (Tokyo Auto Show 2009).

 

Dette er primært Japan specs på bilen, om dette blir forrandret på i EU/USA er ikke kjent.

 

 

**Oppdatering: 27.11.2007:

Bilen er nå straks klar for bestilling, fra og med 1.1.2008

Leveranser forventes og skje rundt Juni 2008. (USA/EMEA)

JDM SPEC:

Bekreftet out-of-factory dato: Dec 1st~2nd, 2007.

Registration date: Dec 7th, 2007.

Bilene klare for henting: Dec 14th~15th, 2007 (ca. en uke etter registrering).

 

***LA Auto Show oppdatering:

Bilen ble vist frem i LA, og det er kommet en pris for den amerikanske utgaven, $69,850 for den billigste utgaven, og Nissan USA skal bare importere 1500 stk til Nord Amerika i året.

 

***Oppdatering 11.12.2007

Informasjon om mulig V-Spec model under testing:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876575

 

****Oppdatering 31.01.2008

Da er Nissan Mines GT-R blitt testet av japanske bilshowet "Best MOTORing", og bilen gjør alt anet enn og skuffe...

 

Bane: Tsukuba

Biler: Nissan Mines GT-R, Porsche 911 Turbo, Porsche GT-3, Honda NSX type R og Lamborghini Muircielago superlegaro

Vinner var Lambo. MEN !!

Nissan GT-R - Tsukuba tid - 1.02 minutter - Raskeste bil bak var Porsche GT-3 som var ca. 7 sekunder bak.

 

Nissan GT-R, en ny legende er født !!

 

**

Sekundære tuneren har vist frem sin bil for Best Motoring, Nissan Amuse GT-R Phantom - 59.479 Tsukuba, bilen var tunet til ca. 503 hester, ny front og bak vinge.

 

**Oppdatering 03.05.2008:

NY TID PÅ NORDSCHLEIFE !!!

Da Nissan var frustrerte over den forrige tiden de greide, og har nå satt en tid som beviser at GT-R er verdig navnet den har fått.

Nissan GT-R R35 [CBA-R35]

Nordschleife tid: 7:29

Tiden er uten video for øyeblikket, men dette setter Nissan i ett helt nytt lys.

 

Offisielle tider fra Norburgring Nordschelife:

 

7:24 Lexus LF-A Concept

7:25 Nissan GT-R V-Spec

7:27.82 Pagani Zonda F Clubsport

7:28 Porsche Carrera GT

7:29 Nissan GT-R

7:32 Porsche 997 GT2 2008

7:34 Koenigsegg CCR

 

Nå gjenstår bare for Nissan og sette GT-R V-Spec forran Lexus LF-A.

 

*Oppdatering MK2

 

Link levert av Rebel-Rider:

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpr...nissan_gtr.html

 

***Oppdatering MK3

 

Bilen er offisielt sluppet.

 

Linky:

http://www.thetorquereport.com/2007/10/all...ficially_u.html

 

****Oppdatering 18.12.2007:

Mines og Top Secret (Fusion) er de første tunere som har fått sine hender i en GT-R R35, og Mines har allerede hatt sin første test på Tsukuba med R35, og bilen greide imponerende 1m 3.1s rundt banen, og ligger dermed forran Lamborghini Galardo's 1m 3.6s, men bilen har fremdeles mye og leve opp til, Mines R34 har en utrolig tid på 57.7s rundt Tsukuba.

Mines har enda mye arbeid med bilen, de skal få inn oppgradert ECU, High-flo filter, mere åpen eksos, oppgraderte dempere i sammarbeid med Einbach.

Lite informasjon er kommet frem om hester, men Mines er berømt for og ha rask aksellerasjon, og ha så mye av motoren så orginal som mulig.

 

Top Secret (google: Skyline 328) er mere berømt for og ha mest mulig hester i en motor, og dem's 328 KM/H skyline har vel over 1200 hester, 3 bensin pumper og går som dere får sett av videoen, som ett olja lyn, og dems kommende R35 vil garantert ikke skuffe.

 

***Oppdatering 07.04.2008

Amerikanske magasinet "MotorTrends" har fått henda i den amerikanske versjonen av Nissan's GT-R, og fått gjort endel tester på maskinen.

 

0-100 på svindlende 3.2 sekunder, en uke tidligere hadde magasinet CARandDRIVER 3.3 sekunder på 0-100.

Og med dyno test til og bekrefte ryktene.

US spec GT-R:

507 hester og 500 lb-ft med torque ved 3,200 rpm.

Sjekk Motor Trend videoene her:

http://www.youtube.com/results?search_quer...mp;search_type=

 

**Oppdatering 25.06.2008:

Nissan har laget en Super GT500 versjon av GT-R R35, denne bilen er med i super touring løpene i Japan og har virkelig vist at Nissan er tilbake i topp siktet.

Etter og ha slitt flere år mot både Toyota Supra og Honda's NSX, har nå Nissan tatt sin 3 seier av 4 mulige i årets sessong, og sin andre 1-2 plasering i disse løpene, nermeste konkurent er en Lexus SC430 som ligger like bak på rankingen.

Systemet er noe av det samme som i WTCC, bilen får mere vekt ettersom de vinner mere, derav så vil det føre til en utjevning av racingen, bare skilt av skillene til div sjåfører.

 

Oppdatering 30.06.2008:

Da er bilen klar for utsending, og kan hentes i nærmeste butikk den 7. Juli.

Desverre, så er alleredet 70% av bilene solgt, så det kan hende en må annskaffe seg bilen gjenom alternative kanaler.

 

Oppdatering 26.07.2008:

Rykter, rykter, rykter....

Ok, først..Det kommer så absolutt ingen 4 dørs versjon av GT-R R35, dette pga at det vil bli lagt til forr mye vekt til bilen.

Det var spekkulert nemmelig at det skulle komme en 4 dørs Infiniti GT-R, men dette har altså nå Nissans CEO blankt avvist.

MEN, når rykteballen har startet og trille, såtar det god tid før det stopper, og nå er det Nissan GT-R Cabriolet som er i vinden.

AutoJunk.nl har tilogmed gått så langt at de har laget en rendring av bilen.

OK, bildet ser heftig ut, men igjen, dette vil bare gjøre bilen tyngre igjen da den må avstives på andre måter når det ikke er noe hard top på den.

Så la oss håpe og be om at dette også bare er noe idiotiskt rykte og forblir ett rykte...

 

*Oppdatering 28.07.2008:

Nissan GT-R R35 V-SPEC

 

Nissan har nå sluppet offisiell info om denne kommende donningen, som også kanskje blir den ubestritte mesteren av Nordschleife for produksjons biler.

 

Bilen får 3.8 liters V6 på ymse 520 hester og 440 lb-ft med torque, vekten er redusert til 3,615 lb (1643 KG).

Pris for V-spec er estimert til $130,000 USD, foventet slipp dato er starten av 2009.

 

Nissan GT-R Prototype [Pre production]

Nissan-GT-R-Proto-track.jpg

 

Nissan GT-R Prototype [black Mask - Final edition]

28Nissan_m.jpg

 

Nissan GT-R [CBA-R35]

GT-R_05.jpg

 

Nissan GT-R R35 GT500

9080623.010.1L.jpg

 

Nissan GT-R R35 V-spec

2011_nissan_gt-r_spec_v.jpg

 

Onboard LCD skjerm

official_nissan_gt_r_tokyo_pics_image009.thumbnail.jpg

official_nissan_gt_r_tokyo_pics_image036.jpg

official_nissan_gt_r_tokyo_pics_image037.jpg

 

Gir

official_nissan_gt_r_tokyo_pics_image008.jpg

Kilde og side for info på engelsk:

http://www.thetorquereport.com/2007/09/nis...cial_gtr_g.html

 

 

Oppdatert info og interiør bilder:

http://www.edmunds.com/insideline/do/News/...photopanel..1#3

 

Mines R35:

Mines_Nissan_GT_R_1.jpg

44f849cf3ce9d424d45268890da01a8d.jpg

 

AutoJunk.nl-s Nissan GT-R R35 Cabriolet [rendering]

gtrcabrio-thumb.jpg

 

 

Kilde om Mines R35:

http://www.motorauthority.com/news/coupes/...s-to-the-track/

LA Auto Show kilde med flere bilder:

http://www.egmcartech.com/2007/11/19/nissa...year-in-the-us/

Info om bestilling og leveranser:

http://www.egmcartech.com/2007/11/26/happy...-on-jan-1-2008/

Kilde for oppdatering:

http://www.egmcartech.com/2008/04/07/video...-in-32-seconds/

Kilde for oppdatering 03.05.2008 med press release:

http://www.thetorquereport.com/2008/05/nis...nurburgrin.html

Kilde for oppdatering 25.06.2008:

http://www.worldcarfans.com/9080623.010/ni...ree-at-super-gt

Kilde for oppdatering 30.06.2008:

http://www.thetorquereport.com/2008/06/200...veries_sta.html

Kilde for oppdatering 26.07.2008:

http://www.thetorquereport.com/2008/07/nis...le_renderi.html

Kilde for oppdatering 28.07.2008:

http://www.egmcartech.com/2008/06/13/nissa...debut-expected/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.