Gå til innhold

Nedregistrereing:

Ranger emnet


Tahoe07

Anbefalte innlegg

Er det fartssperre på lastebiler under 7500 ?? jeg vet ikke, det ikke det på den lille bergingsbilen vår, men det er på den store... kan jo selfølgelig være at den lille er for gammel da men...

 

tahoe er jo registrert med 3501 kg, så da bør det jo være mulig å slanke av to kilo ihvertfall...

 

Har ingen anelse på fremgangsmåten, men dette er vel mer et anliggende for statens vegvesen og ikke tollmyndighetene ?!?

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fartssperre på lastebiler under 7500 ?? jeg vet ikke, det ikke det på den lille bergingsbilen vår, men det er på den store... kan jo selfølgelig være at den lille er for gammel da men...

 

tahoe er jo registrert med 3501 kg, så da bør det jo være mulig å slanke av to kilo ihvertfall...

 

Har ingen anelse på fremgangsmåten, men dette er vel mer et anliggende for statens vegvesen og ikke tollmyndighetene ?!?

 

Det nytter ikke å pælme ut en dings som veier 2 kilo siden det er tillatt totalvekt som er avgjørende. Å endre den tillatte totalvekta er kun mulig ved å gjøre inngrep i understellet, feks ved å ta bort fjærer el, slik at bilen fysisk endrer karakter. På enkelte av de amerikanske mastodontene er totalvekta hevet til over 3500 kg kun ved et "vedtak" fra GMs side, men det er ikke så lett å "vedta" den tilbake igjen siden det ikke er en fysisk endring. Står en del om dette på Offroad.no Hjem veit jeg.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent har det blitt vedtatt at 3500kg+-lastebiler fra nå av skal ha en fartssperre på maks 90. Det er da delvis fordi enkelte avgiftsmonstre av typen amerikanske biler har sluppet litt vel greit unna på grensa. En løsning som har blitt presentert for disse bilene for å unngå 90-sperre er å bli regga som varebiler i stedet.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår