Torodd Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Bil: A4 tq 97" orginal. Problem: fukter\lekker olje fra venstre drivaksel bak inne ved diff`en. Regner med at det er en simerring\ pakning som må byttes, noen som vet hvordan jeg skal gå fram for å reparere lekasjen, eller har noen tips til hvordan jeg skal fikse det? all info av interesse. Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaPute Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Bil: A4 tq 97" orginal.Problem: fukter\lekker olje fra venstre drivaksel bak inne ved diff`en. Regner med at det er en simerring\ pakning som må byttes, noen som vet hvordan jeg skal gå fram for å reparere lekasjen, eller har noen tips til hvordan jeg skal fikse det? all info av interesse. høres ut som indre drivakselmansjett må byttes. gjort på to timer, litt arbeid, men lønner seg å få det gjort. koster ca 100 kr på mekonomen. du må løsne hele drivakselen . ta av hjulet så ser du etter en mansjett "bak" bremseskiva , dersom den har ryki blir det kaos, og olje spruter ut. Siter Joachim »[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001 »[x] Volvo V70N 2.0T 2001 »[x] Volvo S60 2.0T 2001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Drivakselmansjetten bak bremseskiva er hel, og det er drivakslemansjeten som er rundt drivakslen og inn i diffen også. Men det fukter litt olje ut dær. regner med at det er en simmering eller noe bak drivakselmansjeten som går inn i diffen som lekker. Det jeg lurer litt på er om det bare er og skru seg innover eller om det er noe spesilverktøy\avtrekkere eller lignende som må til... er dette en jobb som kan utføres hjemme i garasjen? Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg