Gå til innhold

erfaring vw passat 1.8 20v Turbo

Ranger emnet


Tussi

Anbefalte innlegg

vanlig problem på disse er forstillingen, motoren har mye potensiale hvis du har lommboka, chip så har du rundt 180 hk til 200hk større turbo å intercooler nye dyser så skal du fint klare over 300 hk har en kompis som målte maken motor til 326 hk får mye styling til disse også så kan bli en meget rå bil

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlig problem på disse er forstillingen, motoren har mye potensiale hvis du har lommboka, chip så har du rundt 180 hk til 200hk større turbo å intercooler nye dyser så skal du fint klare over 300 hk har en kompis som målte maken motor til 326 hk får mye styling til disse også så kan bli en meget rå bil

 

blir en stasjsonsvon da:P den er velding fin å har velding lust å ha en bil som ser drit fin å kan flisse andre:) pengen teller ikke men vor kan jeg få takk i allt dete sier jeg:P? 326 hester:P det vil jeg ha det haddet värt konge..

 

 

noen som kjanse vil hjelpe med å finne deller til meg;) helst norsk side da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min har kjøpt alt av deler via privat person i sverige. blcket.se tror jeg siden het. det han gjorde var å kjøpe en større intrecooler, større turbo å grenerør. så sveiset han 2.5" eksos fra grenerøret å ut. dette er litt jobb men vært det. da holdet han lett følge med en kompis som har blitt målt til 300.4 hk i benk. så kan du eventuelt kjøpe 225 hk dysene som hører til audi tt å bytte besinstrykk regulator så du kommer opp mot 3.5 bar i bensin trykk. han anbefaler å ikke justere trykket på turboeon over 1,5 bar da dette vil kreve mer av pakninger, rådelager osv. skal sjekke litt nøyere rundt om jeg kan finne noen levrandører for deg, gik turbo er vært en telefon siden de har gor kompetangse på dette området. å skal du chippe vil jeg personli anbefale bsr siden det er reverser bar. http://www.bilforumet.no/images/icons/icon6.gif

Cool

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlig problem på disse er forstillingen, motoren har mye potensiale hvis du har lommboka, chip så har du rundt 180 hk til 200hk større turbo å intercooler nye dyser så skal du fint klare over 300 hk har en kompis som målte maken motor til 326 hk får mye styling til disse også så kan bli en meget rå bil

 

Jeg vil våge å være så frempå at hvis man henter 326 hk ut av 1,8turboen til VAG så er smidd innmat et must for driftsikkerheten! Bare en liten ting å huske på! :) :blunk:

Det som stort sett feiler trimglade "ungdommer" i dag er at det gjerne skal hentes ut masse hestekrefter, men ting som bremser, understell og annet nødvendig tenker de ikke på. Med 326 hk i en 1,8 turbo-motor har man hentet ut nesten 200 hk mer enn det som er satt opp fra fabrikk. Det går hardt utover innmat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå være litt forsiktig. Bruker bilen litt olje er det noe som tilsier at du ikke bør trimme den i nevneverdig grad. Har du TipTronic som jeg har bør du ikke trimme den i det hele tatt egentlig. Det du bør satse på i første omgang eventuelt er et åpent filter, bedre intercooler og ny eksos.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil våge å være så frempå at hvis man henter 326 hk ut av 1,8turboen til VAG så er smidd innmat et must for driftsikkerheten! Bare en liten ting å huske på! :) :blunk:

Det som stort sett feiler trimglade "ungdommer" i dag er at det gjerne skal hentes ut masse hestekrefter, men ting som bremser, understell og annet nødvendig tenker de ikke på. Med 326 hk i en 1,8 turbo-motor har man hentet ut nesten 200 hk mer enn det som er satt opp fra fabrikk. Det går hardt utover innmat!!!

 

selvfølgelig 100% enig med deg der. men en større turbo og intercoller skal motoren tåle med tanke på at vag selv tar 250 hk ut av disse motorene med garanti. Hvis jeg ikke har missforstått helt.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå være litt forsiktig. Bruker bilen litt olje er det noe som tilsier at du ikke bør trimme den i nevneverdig grad. Har du TipTronic som jeg har bør du ikke trimme den i det hele tatt egentlig. Det du bør satse på i første omgang eventuelt er et åpent filter, bedre intercooler og ny eksos.

 

åpnet filter gir jo ikke no spess effekt bare lyd. men med tanke på tiptronic og oljeforbruket er jeg absolut enig i. kommer seff an på hva som fororsaker oljeforbruket, men kassene har en svakhet.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

hei,kjører selv en highline 98.3b stv,hadde komplett bsr trim,men mye feil gjorde att jeg skiftet til ts racing.målt på dyna,248.6 hester på hjula,problemet nå er feste foran.bilen min er senket 40mm fram 60 bak, valsing av skjermer,med 20 tommere,og enda er det god plass,hvis du får til en bil som er pent behandlet,er det ikke mye feil,bilen har vært trimmet fra dag 1 og går enda uten feil,servicer er fulgt til punkt og prikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår