Gå til innhold

Hvor går grensen?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Legger merke til at moderatorene sletter alt over en lav sko fortiden.Kennet er vel en av de ivrigste! Skal du sikre julebonusen din?

Rene kjøp/salg annonser kan jeg til en viss grad forstå.

Men min post var mere en tanke om en ombygging til høyrestyrt.Derav greit å høre om noen visste om noe.Men hvor går grensen på hva som er kjøp/salg? Hvem setter denne grensen?

Man treffer rette målgruppen ved å spørre i merkeforaene.

Kjøp/salg delen er like tungvinn som en tur på Bilsakkyndige.

 

Men det dere advarsel/prikkesystemet deres. HERREGUD. Gammle er vi egentlig da??????

Jeg er 31 år,og syns denslags pekefingermentalitet er rent av idiotisk.

 

Bruk heller ressurser tid på å få ut personer som til stadighet slenger dritt og søpler til BF.

 

Anders M

 

Her er forresten IRETTESETTELSEN jeg fikk:

 

Du har motatt en ADVARSEL fra Bilforumet

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kjære millhouse,

 

Du har motatt en ADVARSEL fra Bilforumet.

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/...ml#post2073252

 

Årsak: Spammed Advertisements

-------

kjøp og salg skal ikke ligge der

-------

 

Denne advarselen er verdt 1 poeng og vil/kan føre til mindre funksjoner her på forumet, til advarselen er opphørt. ALVORLIGHET VIL ALDRI BLI OPPHØRT ...

 

Med Vennlig Hilsen,

Bilforumet

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juristen du som er en ganske oppegående fyr ville fort klart å søkt deg frem til hvordan poengsystemet fungerer og hva administratorer og moderatorer har svart på dette i tidligere tråder her inne.

 

OG millhouse. Du sier at du er 31 år, men allikavel så klarer du ikke følge enkle regler som er satt for driften av et forum, og når du får beskjed om at du har gjort noe som strider med rettningslinjene så fyrer du av en kraftsalve mot personen som har fortalt deg dette, som igjen medførte til at du ble utestengt.

 

For å si det slik så deler vi ikke samme mening om posten din om det var en kjøp og salg eller ikke.

 

Her er tråden for de som vil komme med innspill:

 

Deler til ombygging til høyreratt

Hmm.Er det noen som har dette eller vet om? Trenger dashbord med diverse,plata i torpedoen,tannstang. Sikkert noe mere også

Nye eller gamle dashen spiller ingen rolle

 

Men er kanskje ikke så rart du ikke forstår dette når du tilhører 200 delen av forumet, hvor så og si ingen av brukerene klarer å følge reglene som er satt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth, har du en dårlig dag på jobb?

 

Han laget en tråd om HVA som trengtes for og bygge om til RHD, og om noen viste hvor dette evt kan skaffes.

 

Når det gjelder ditt angrep på "volvo-folket"s tråder ang annonser så føler jeg at du burde ha omformulert deg \ ikke skrevet settningen da du fremstiller de som imbisile og regelbrudd ryttere!

 

 

 

God Helg..

 

 

Ps. jeg vil ha tråden tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen føler jeg at endel av de som plutselig retter skyts ikke

helt har prøvd å finne ut bakgrunnen for endel ting som

admins/mods gjør.

 

Dette er hva jeg har skrevet i en tidl tråd om veldig mye av

det samme. OG, en warning er en warning - ikke noe som betyr

forumlemlestelse eller annet. Virker for meg som at endel tar

en enkel warning for mye innpå seg ift hva de er ment som.

 

Men, jeg kan si litt generellt om trenden som har vært på forumet

siste månedene. Bilforumet fikk en egen KJØP/SALG del, hvor man

skal ha alt av - nettopp - kjøp og salg. Veldig ofte ser vi

moderatorer at dette ikke overholdes. Jeg har iallefall ingen

mulighet til å flytte fra Bilforumet og over til

Kjøp/Salg-forumet, og reglene er per nå slik at vi moderer det

som evt er å finnes på Bilforumet. Men, som et

"lure-seg-unna-tiltak" ser vi en stor økning i brukere som

starter trådene sine med "hvor finner jeg?" og "hva er disse

jeg skal selge verdt?" som veldig ofte indirekte bidrar med

kjøp/salg relatert.

 

Folk synes veldig ofte det er urettferdig å modereres og få et

gult eller rødt kort. Ved å gå inn på tråder som virker indirekte

prøver admins og moderatorer å holde en LIK linje for samtlige

brukere. Som med det meste annet kan sikkert også dette tidvis

feile, og er noe som vurderes individuelt.

 

Men dette er vel gæren't og, men jeg gir faen. Det er min

holdning til hva som er modereringsgrunnlaget inne på

Bilforumet.no, hvis folk ser litt mer objektivt på de

modereringer og tilbakemeldinger som gis, så kanskje de kunne

henvende seg til oss som drifter forumet og legge frem saken

på en saklig måte.

 

Juristen: som sagt, er det noe konkret er det muligheter for å

ta direkte kontakt. Forøvrig uten at jeg har sett du spørre noe

sted...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fortsatt man bør kunne si hva man syns,UTEN å bli utestengt...Dette var tilogmed sendt på PM. men det er vel sånn Bilforumet har blitt.SuperDuperModeratorer styrer alt. man skal ikke si mye rart før det straffer seg. Dere følger vel bare ordre.. Men det sa de i 1945 også...

 

Med hilsen fra samboeren til Millhouse

 

Nå blir vel denne kontoen stengt også...

is there a life after death?

touch Hr. Nilsson and find ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG millhouse. Du sier at du er 31 år, men allikavel så klarer du ikke følge enkle regler som er satt for driften av et forum, og når du får beskjed om at du har gjort noe som strider med rettningslinjene så fyrer du av en kraftsalve mot personen som har fortalt deg dette, som igjen medførte til at du ble utestengt.

 

Problemet var vel ikke at Millhouse fyrte av en kvakksalve mot en person som hadde fortalt ham dette, men mot en moderator. Dessuten ble vel denne lille kvakksalven avfyrt på PM, ikke på forum. Ergo, dette burde man tåle.

 

Her er tråden for de som vil komme med innspill:

 

 

Deler til ombygging til høyreratt

Hmm.Er det noen som har dette eller vet om? Trenger dashbord med diverse,plata i torpedoen,tannstang. Sikkert noe mere også

Nye eller gamle dashen spiller ingen rolle

 

Hvis du vil ha innspill, på en seriøs og ordentlig måte, kan du få dette. Ja, det er mange dumme tråder ute og går, ja det er mange kjøp&salg-tråder i merkeforaene, spesielt 240-forumet. Men dette var jo en såpass seriøs tråd som omhandlet noe litt annet enn "panser ønskes kjøpt" eller "noen som har speil til meg???????? OMG LOLZ". Det var jo i hovedsak ingen kjøp&salg-tråd, mer en tråd om hvordan man kunne bygge om til høyrestyrt 244 og hvilke deler man trenger. Da mener nå iallfall jeg at det er ganske naturlig å spørre i en bisetning om ikke noen tilfeldigvis har dette liggende.

Kennet, du slettet en hel tråd på grunn av én setning.

 

Men, som et

"lure-seg-unna-tiltak" ser vi en stor økning i brukere som

starter trådene sine med "hvor finner jeg?" og "hva er disse

jeg skal selge verdt?" som veldig ofte indirekte bidrar med

kjøp/salg relatert.

 

Det er et godt poeng du kommer med her EyeLid (eller WAUOla, hehe), mange av trådene har en tendens til å utvikle seg til en salgstråd. Men det hadde vel ikke vært verre for Kennet som da slettet tråden å slette eventuelle kjøp&salg-poster? Ja, jeg skjønner selvsagt også at det kan bli mye i lengden, og ja, det er slitsomt å være moderator (er selv moderator på et forum). Men når en tråd ikke har utartet seg til en k&s-tråd etter to sider, da er det vel rom for litt hyggelighet og faktisk la tråden være åpen selv om det sto en linje som var "feil" der. Enkleste hadde jo bare vært for moderator å slette den ene linjen og det hadde vært det. Ferdig med den saken, millhouse hadde sluppet å lage denne tråden og du hadde ikke fått noe kritikk.

 

Og kjære deg Kennet, mens vi er så pirkete på hverandre, står det jo i reglene:

 

"Vær høflig, unngå spydigheter og banneord."

 

Og selv skriver du jo i denne tråden:

 

Men er kanskje ikke så rart du ikke forstår dette når du tilhører 200 delen av forumet, hvor så og si ingen av brukerene klarer å følge reglene som er satt..

 

Tror du skjønner hvor jeg vil her. Det er vanskelig å være perfekt, selv for en moderator.

 

Leste forresten resten av reglene nå:

 

Les reglene når du er usikker på noe, admin er ofte villig til å "møtes på midten" om man har en real tone. God oppførsel er alle tjent med.

Husk! Du registrerte deg gratis, du krysset av på at du godtok reglene.

Det er ingen plikt å bruke bilforumet.

 

For det første, her har vel både trådstarter og moderator kanskje hatt litt skyld hver? Moderator ble tross alt utskjelt på PM, dette burde man vel tåle. Som bringer meg til andre punkt. Det er heller ingen plikt å være moderator. Bare en høflig påminner :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksmil : så du mener det at hvis jeg f.eks skal ha meg en cdspiller. så skriver jeg "Jeg skal bytte cd-spiller i bilen, noen som har en eller vet om en til meg." og så skriver jeg masse rart bak der, så er ikke det en ønskes kjøpt tråd, men en tråd om at jeg skal bytte spiller i bilen?

 

 

ealoken : ta deg en titt under 200 delen, og ikke gå inn på noen tråder men bare se på overskriftene som er på den delen. så går du inn her http://www.bilforumet.no/faq.php og så går du på det punktet som heter

 

Regler og retningslinjer for tråder på forumet

Og

Kjøp & Salg

 

Så når du har gjort dette, så tar du å ser hvor mange tråder som faktisk er i henhold til disse, kontra de som strider imot disse.

 

Bare nå de siste 3 dagene så er det sletta 11 tråder med topicer som "Sperre" "navn på sang" "grenrør" "forsikring" "v70 turbo dyser" "tenningsbank?" "dyser" "m-råder" syns du de er i henhold til punktet for driften av forumet hvor det står: Regler og retningslinjer for tråder på forumet

Tråden skal ha en god overskrift som forteller andre lesere hva tråden inneholder allerede før man klikker seg inn på den.

 

Så tar du å går å ser på andre forumet her på forumet, og så ser du om du finner like mange poster som strider mot reglene som det dem gjør på 200 delen. Og HVER ENESTE gang vi er der inne og tar en ryddeøkt, kommer det en og annen unge og skal klage. denne gangen var ungen på 31 år og følte seg så snytt at han valgte å bruke tiden sin på å slenge dritt til en moderator, som igjen bryter disse rettningslinjene Vær høflig, unngå spydigheter og banneord. Uthenging eller trakassering av andre medlemmer. Og du må gjerne komme med at jeg henger ut millhouse her. men jeg svarer jo bare på det som han startet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på topic: Grensen går noen hundre meter bak der Millhouse står nå. :)

 

Og til resten: Det er alltid to sider av en sak. Og en moderator har som regel alltid en grunn til at han banner en person. Det kan godt ligge mer bak den utestengelsen enn det dere ser.

 

 

Edit: Jeg har forsåvidt nå lest topicen, og stiller meg bak det Kenneth har gjort. Måten Millhouse har formulert seg i den topicen viser helt klart at det var en tråd med formål om kjøp og salg. Førsteposten der var et rent "er det noen som har..." spørsmål, noe som ER kjøp/salg.

 

 

På tide at forummedlemmer slutter å rope "ulv, ulv", og venter til det er noe reelt å klage på før de begynner å skrike? :)

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksmil : så du mener det at hvis jeg f.eks skal ha meg en cdspiller. så skriver jeg "Jeg skal bytte cd-spiller i bilen, noen som har en eller vet om en til meg." og så skriver jeg masse rart bak der, så er ikke det en ønskes kjøpt tråd, men en tråd om at jeg skal bytte spiller i bilen?

 

Nei, det mener jeg ikke. Det tror jeg du egentlig skjønner at jeg ikke mener òg, men hvis du (eller noen andre) føler at en teskje trengs, kan jeg gjerne utdype dette..

 

Jeg mener nå iallfall at det er forskjell på det å bytte en CD-spiller og det å konvertere til RHD, ettersom jeg syns det blir litt naturlig å også spørre om noen har noen av delene man trenger hvis man faktisk sier at man vurderer dette og lurer på hvilke deler man trenger. Da kan man ta selve samtalen om deler til salgs over PM.. Og jeg lurer, hadde det vært noen forskjell om han hadde skrevet i slutten av posten sin "Hvis det tilfeldigvis er noen som skulle ha noen av delene er det bare å sende PM"? Slik jeg tolker deg virker det ikke slik, dette kunne blitt kjøp og salg når en eller annen bumper tråden om fire år og åtte dager, derfor må hele tråden slettes snarest.

Jeg låner millhouse sitt spørsmål om hvor grensen går. Kennet, hvis jeg hadde lagt ut i min prosjekttråd på over 70 sider og 1100 poster at jeg trengte en radiator, hadde du da slettet hele tråden fordi jeg spurte om dette? Ja, det er satt på spissen. Nei, jeg regner da ikke med at du ville slettet hele tråden. Men det er lov å spørre, regner jeg med ;)

 

 

Denne gangen var ungen på 31 år og følte seg så snytt at han valgte å bruke tiden sin på å slenge dritt til en moderator, som igjen bryter disse rettningslinjene Vær høflig, unngå spydigheter og banneord. Uthenging eller trakassering av andre medlemmer. Og du må gjerne komme med at jeg henger ut millhouse her. men jeg svarer jo bare på det som han startet i utgangspunktet.

 

Ja, du har vel kanskje skrevet en halv linje på å svare millhouse, med kun begrunnelse at dere ikke deler samme syn på hva som er kjøp og salg (med det mener du vel at du har nulltoleranse på kjøp og salg i merkefora), det er alt. Resten du har skrevet her handler om hvor ille 240-gutta er, og at millhouse er et barn.

Ja, jeg føler at du går til personangrep på ham. Nei, jeg ser ikke egentlig at du svarer på spørsmålet hans. Alt jeg ser er at du også bryter reglene mtp delen å være høflig og ikke henge ut folk, og at du dermed senker deg ned på hans (påståtte) lave nivå.

 

 

Og til resten: Det er alltid to sider av en sak. Og en moderator har som regel alltid en grunn til at han banner en person. Det kan godt ligge mer bak den utestengelsen enn det dere ser.

 

Det kan det absolutt være. Nå har jo moderator skrevet grunnen til hvorfor han utestengte trådstarter, men i andre tilfeller kunne det kanskje vært greit med litt mer subjektivitet. Prøver på ingen måte å kverulere her, men jeg blir en smule oppgitt. Dessuten skrev jo faktisk moderator helt på starten at man faktisk kunne komme med innspill i denne tråden..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspill er vel mottatt, men alt som skrives i denne tråden er ikke innspill.

Alle innspill som kommer her blir notert og vurdert, men som jeg skrev helt øverst har Millhouse tatt rennefart forbi grensen, så han må nok sone hele timeouten sin.

Og angående tråden det gjelder, var dette i utgangspunktet en ren kjøp/salg-tråd. Da er det litt likegyldig hva diskusjonen under går på, da tråden var startet som en kjøpstråd.

 

Klart Kennet kunne uttalt seg anderledes om 240-delen av forumet, men det er ikke til å gjemme bort at det er den delen av forumet som bryter flest regler. Virker som om de prøver å kjøre en revolusjon mot reglene på forumet, og ikke bryr seg om de. Det er og brukere fra denne delen som skriker høyest i andre deler av forumet. Man kan trygt si at mange av brukerne der inne er "verstingene" i klassen. Og, det er opp til en moderator å vurdere om en tråd er laget med intensjon om å kjøpe eller selge noe. Om bruker som lagde tråden mener at den ble slettet uten grunn, hjelper det å legge frem sin innvending på en saklig og rolig måte, og ikke bare spytte ut ord som er forbudt på bibelskolen. Man pisser ikke en politimann på skoen om man er stoppet for grisekjøring?

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at moderatorene sletter alt over en lav sko fortiden.Kennet er vel en av de ivrigste! Skal du sikre julebonusen din?

Rene kjøp/salg annonser kan jeg til en viss grad forstå.

Men min post var mere en tanke om en ombygging til høyrestyrt.Derav greit å høre om noen visste om noe.Men hvor går grensen på hva som er kjøp/salg? Hvem setter denne grensen?

Man treffer rette målgruppen ved å spørre i merkeforaene.

Kjøp/salg delen er like tungvinn som en tur på Bilsakkyndige.

 

Men det dere advarsel/prikkesystemet deres. HERREGUD. Gammle er vi egentlig da??????

Jeg er 31 år,og syns denslags pekefingermentalitet er rent av idiotisk. g

 

Bruk heller ressurser tid på å få ut personer som til stadighet slenger dritt og søpler til BF.

 

Anders M

 

Her er forresten IRETTESETTELSEN jeg fikk:

 

Du har motatt en ADVARSEL fra Bilforumet

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Kjære millhouse,

 

Du har motatt en ADVARSEL fra Bilforumet.

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/...ml#post2073252

 

Årsak: Spammed Advertisements

-------

kjøp og salg skal ikke ligge der

-------

 

Denne advarselen er verdt 1 poeng og vil/kan føre til mindre funksjoner her på forumet, til advarselen er opphørt. ALVORLIGHET VIL ALDRI BLI OPPHØRT ...

 

Med Vennlig Hilsen,

Bilforumet

 

Hei du. Her er det tydeligvis endel ting som fremstår som uklare, så jeg vil prøve her og forsøke klarne opp i saken.

 

For det første, jeg er også 31 år. Hva du kaller "pekefingermentalitet" kaller vi andre regler. Disse reglene har du godtatt den dagen du registrerte deg på Bilforumet. Din alder hever deg ikke over disse. Du må også tåle tilsnakk når du bryter reglene uten å gå til angrep på personen som gjør deg oppmerksom på dette.

 

Så sier du at din post i 200-tråden var ment som "en tanke om ombygging til høyrestyring". Kan du da forklare hvorfor du etterspør deler og "om noen har dashbord,plata i torpedoen og tannstang eller vet om noen som har" ?

 

Du kan godt skylde på oss dumme moderatorer og kalle oss sitat: "latterlige klotskaller som bør søke jobb i Trafikketaten eller Vegvesenet".

 

Men til syvende og sist bør du heller sjekke reglene og hvis du ikke liker de har du vært uærlig den dagen du godtok disse.

 

 

Når det gjelder utsagnet fra Kennet ang. Volvoforumet har vi ingen statistikk som tilsier at gutta på Volvoforumet er verre enn andre underfora. Men han har fått ansvaret for å moderere der og han har etter sigende nok å gjøre der også. Men det var muligens noe flåsete sagt i denne anledning og det får vi ta på vår kappe rett og slett. Vi kan alltid forbedre oss på alle måter.

 

 

Ha en fortsatt god helg.:thumb

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første:Er det vanlig at Moderatorene deler PERSONLIGE MELDINGER med hverandre?

 

For det andre:Hvis en Nordlenning kan komme unna med å kalle en politimann Hæstkuk. Så skjønner jeg jo selfølgelig at Millhouse blir bannet for å kalle en moderator for klotskalle. :wank

Vet du forresten hva en klotskalle er?

Det er et ord jeg har lært han,jeg er fra Solør(hedmark),og det er et ord vi bruker der. Kort fortalt,dumming/dust/tulling :w00t

 

Fortsatt Eva som skriver :)

is there a life after death?

touch Hr. Nilsson and find ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første:Er det vanlig at Moderatorene deler PERSONLIGE MELDINGER med hverandre?

 

For det andre:Hvis en Nordlenning kan komme unna med å kalle en politimann Hæstkuk. Så skjønner jeg jo selfølgelig at Millhouse blir bannet for å kalle en moderator for klotskalle. :wank

Vet du forresten hva en klotskalle er?

Det er et ord jeg har lært han,jeg er fra Solør(hedmark),og det er et ord vi bruker der. Kort fortalt,dumming/dust/tulling :w00t

 

Fortsatt Eva som skriver :)

 

Vi er ikke politimenn. Hadde jeg blitt kalt hæstkuk, hadde jeg bannet tvert. Og PM'en millhouse sendte til Kennet var ikke noe særlig løsningsorientert eller vennlig. Den var mer i retningen "Du er en idiot, og alle moderatorene med deg", noe som selv en treåring skjønner at ikke nytter. Den var godt over streken, og dette burde Millhouse helt fint skjønne selv.

Om en PM er grunn eller deler av grunn til en ban, blir denne vist til resten av moderatorene ja. Du skal ikke tro at det fint går ann å slenge drit på PM, det er ikke noe mer lov det.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår