Gå til innhold

T0mmen: VW - Alpine, Hertz og Soundstream

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Hei. Får legge ut prosjektet mitt jeg også da..Har et prosjekt her fra før av også, en Opel B Vectra med Alpine, Hertz og Genesis.

 

Denne gangen havnet bilkjøpet på en 02 mod Passat TDI HighLine, 130Hk (chipet til 170hk), sort med chromlister, delskinn/alcantara interiør, 6 girs manuell, xenon, senket og med 19" RS6 felger. Skulle egentlig bygge et lite stereoanlegg bassert på lavt budsjett, men som de fleste ved så er dette ganske vanskelig når man er lydfrelst. Stereoen blir bygd for kun SQ, da jeg ble helt frelst for SQ etter min første konkuransebil.

 

Stereoen havna på følgende komponenter. Det som er kryssa er kjøpt.

 

Soundstream TRA 800/5 5 kanals forsterker (x)

Hertz ML1600 midbass/mellomtone (x)

Hertz ML280 diskant (x)

Alpine CDA 9855R cd-spiller (x)

Hertz HX250 sub( )

Kaling/koblingsutstyr av Tsunami/Stinger (x)

 

Av utscene på bilen, så blir det kun noen få uorginale deler. Det som er krysset er kjøpt inn, det som ikke er krysset mangler, men kommer.

 

Øyelokk (x)

Baklukespoiler ( )

Emblemfrigill ( )

Tona ruter (x)

 

Litt bilder av komponentene som skal inn i bilen:

 

Forsterkeren:

noname_2.jpg

 

Spilleren:

00128322.jpg

 

Midbassene:

ML_1600_prosp.jpg

 

Diskantene:

ML280_centrale.jpg

 

Subben:

HX250_prosp.jpg

Dørene skal også dempes med Viborplast M1 og splen3015 fra STP. Ene fremdøra er dempa, skal påbegynne passasjerdør litt senere.

 

Litt bilder av bilen (før toning av fremrutene)

 

S5000767_.jpg

 

S5000759-1.jpg

 

S5000765.jpg

 

S5000761.jpg

 

Flere bilder kommer underveis, av mer demping, og bygging av dører, og speilhusdeksler der diskantene skal bli plassert.

Setter stor pris på tilbakemeldinger:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å være vinglepetter. Stå på Petter. Eller, Tommen, da.

 

Har vært gjennom mye rart selv, kanskje ikke i fullt så ekstremt omfang som trådstarter... :)

 

Nå må dere ikke være så hårsåre, det var no bare en liten kommentar, husk at mesteparten av lyden ligger i installasjonen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et par bilder av ampen, sammenlignet med 1/2 flaske cola..Beklager de dårlige bildene. Den var større enn jeg trodde;)

 

DSCF1947.jpg

 

DSCF1945.jpg

 

Skal begynne på racken til ampen om ikke så alt for lenge håper jeg..Kan hende jeg begynner så smått med målinger og kapping av plater på Søndag:) Bilder kommer underveis..

 

Stay tuned..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et par bilder av ampen, sammenlignet med 1/2 flaske cola..Beklager de dårlige bildene. Den var større enn jeg trodde;)

 

DSCF1947.jpg

 

DSCF1945.jpg

 

Skal begynne på racken til ampen om ikke så alt for lenge håper jeg..Kan hende jeg begynner så smått med målinger og kapping av plater på Søndag:) Bilder kommer underveis..

 

Stay tuned..

 

Var voksen den der :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgang til midbassene er sendt fra Kenneth på Installbay idag. Disse går rett i orginalskruhullene på døra, og ML1600 går rett i overgangene:) Ble også sendt komplett kabelutstyr fra Molde, av Lars Ove idag, samt ML280 diskantene. Kommer vell en del byggebilder fremmover..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det kommet julegaver til meg i år også:) Noe av julegavene kommer fra Nissen i Hamar og resten kommer fra en Nisse i Molde.

 

Mottok følgende komponenter idag, og legger ved et par bilder:

 

Frontsettet komplett med diskanter og midbass/mellomtone:

PIC_1423.jpg

 

Mine søte små diskanter på nært hold:

PIC_1424.jpg

 

Strøm, jord, signal osv:

PIC_1425.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått trekt opp strøm og signalkabler..Da gjenstår å finne gjennomføringa til dørene, for å tre høyttalerledningene ut i dørene. Begynner ikke på bagagerommet før alt i front er ferdig, da frontsett er førstepri her. Kommer bilder så fort vi får sommla oss til å dempe den siste døra..:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår