Gå til innhold

"Drifting"

Ranger emnet


ReidarP

Anbefalte innlegg

Kom over noe i NeonMuffler sin tråd om drifting, så istede for å forsøple den tråden med mer offtopic skriver jeg litt her :)

 

Drifting er noe som jeg så vidt har forstått, noe som oppstod i Japan.

 

Hva kaller dere det hvis dere er ute å "skrenser/drifter" på snø?

Er det også drifting når man drar brekk med FWD? :D

 

hehe, hvis jeg jeg er ut å drar brekk, evt. lånt meg en RWD ute på snø så sier jeg at, jeg er ute å skrenser! :) ikke drifter.

 

Japse-biler assosierer jeg med såkalt drifting, å det på bane!

Dårlige veier,trange gater osv i Norge er vel ikke akkurat egnet som "drifte-materiale" spør du meg.

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skrensing i høy hastighet.

Høyest mulig for å være ærlig. Derfor er det viktig å følge "idealsporet".

mest mulig røyk fra bilen og mest mulig vinkel er ting som gjerne følger hverandre, men dette er slik jeg ser det IKKE det viktigste. Men ett stort pluss.

 

Såvidt jeg ser det, er dette med hastighet noe vi har et "problem" med her i norge, svært få av de vanligst brukte banene på østlandet, dvs driftesløyfa på våler, og hele rudskogen, har kombinasjoner der man _må_ holde over la oss si 90km/t for å klare sløyfa.

Vel, alt kommer an på kunnskaper, og det er jo helt klart noen personer som fint ligger bredt i denne hastigheten i enkelte deler av rudskogen og (utenom langsvingen). Men de har skills !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifting oppstod forresten på trange veier nedover og oppover fjellene i Japan, så går fint an å drifte på vei også. Det blir kalt streeto i England ;)

er som du sier, og starta vel med at en tok litt teknikker ifra rally, og bruke brekk, og legge ut ræva på andre måter, for å komme gjennom svingan. og resulterte i at han fikk mere "respekt" enn den som vant, pga at det så mer spektakulært ut. den også videre utvikla det seg.

 

den oppfattninga jeg har fått ut av alt jeg har lest om drifting.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette temaet har vært oppe før, og begrepet "drifting" er så sinnsykt utvannet.

 

Gå på youtube og søk på drifting, da får du alt i fra Dette:

http://youtube.com/watch?v=xhbBWNcV5dA

 

 

Til dette:

http://youtube.com/watch?v=zHUChUiw7v4

 

What is drifting?

 

 

 

 

Forskjellen slik jeg ser det er:

 

Sladding : hiver ut bilen i en sving, kanskje to langs veien uten mål og mest vinkel og hastighet, gjerne på grus og snø.

 

Drifting: Kombinasjon av Fart, spor og vinkel på asfalt ( våt og tørr ) i trening eller konkuranse, kombinasjoner av flere svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man være helt 100% nøyaktig så er drifting definert som dette:

 

"The effect of gravity or wind pushing a body (person or solid object) inexpectedly from its originally nonmoving state to a state of movement or to change the allready set direction of movement of an body.."

 

Men snakker vi om sporten "drifting" så er saken en helt annen.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det må jeg huske; Neste gang jeg er ute og SLÆDDER så må jeg ikke sette opp kontraen før neste sving osv. for da DRIFTER jeg faktisk. Hørt makan til tåpelig. Forskjellen på drifting og slædding er omtrent like stor som forskjellen på råkjøring og villmannskjøring.

 

Og hva har det å si hva underlaget er? Der jeg slædder på våt asfalt så drifter jeg, mens så fort det kommer snø så er det virkelig slædding og ikke drifting?

 

Det jeg driver med selv ser jeg på som slædding, men fortsatt så er jeg jo på jakt etter kombinasjon av fart, spor og vinkel.

 

Satt litt på spissen; Du ser ett filmklipp av en som drifter i slakteren, i utgangen av svingen så er klippet slutt.

Hvordan vet du om han drifter eller slædder da? Du får jo ikke sett om han fortsetter til neste sving?

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders-: Jeg tillater meg å være uenig.

I mine øyne kan det deles opp slik:

Sladding/skrensing - uorganisert leking med formål om å ha det gøy og skli rundt.

Drifting - konkurranse der det å ligge sidelengst med fineste vinkler og mest røyk er formålet. Dommere gir poeng og det blir kåret en vinner.

 

Dette blir på en måte det samme som tittelen fotograf. Alle kan kalle seg det, men det er da vel ikke alle som kan ta flotte bilder? :)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders-: Jeg tillater meg å være uenig.

I mine øyne kan det deles opp slik:

Sladding/skrensing - uorganisert leking med formål om å ha det gøy og skli rundt.

Drifting - konkurranse der det å ligge sidelengst med fineste vinkler og mest røyk er formålet. Dommere gir poeng og det blir kåret en vinner.

 

Dette blir på en måte det samme som tittelen fotograf. Alle kan kalle seg det, men det er da vel ikke alle som kan ta flotte bilder? :)

 

Det skal du såklart få lov til.

 

Jeg er tildels enig i at Drifting er konkurranseformen, men om Kenneth Moen legger en slædd på eller utafor rudskogen, er for meg akkurat det samme. Like mye eller mindre drifting som det andre.

 

Om du ligger breiere med 200sx på rettstrekka på skogen eller breiere med 240 på rolf olsens vei en snøfylt natt.. SLÆDDING begge deler.

 

Ealoken; Hvor går grensa? Hvis det er drifting på skogen i april og det brått begynner å snø, blir det Powerslædding series isteden da eller?

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er flere her som har stort behov for å blåse opp ego sitt.. Skjønner egentlig ikke diskusjonen jeg, alle er jo enig i at det er teit å kalle sladding på snø og grus for drifting..

 

Noen bruker utrykket rett og slett for det høres kulere ut og virker mindre harry og rånete en å si at man har sladda eller herja.

 

Tror denne diskusjonen er akkurat like håpløs som om vi skulle definert hva råning er, har sett at det har blitt brukt som beskrivelse i media for å definere det vi gjerne kaller sladding eller "drifting"..

 

Drifting kan være så mangt, kan vi ikke bli enige om det?

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår