Gå til innhold

97'mod A3 som startsperra slår seg vrang en sjelden gang!

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å lurer på å kjøpe meg a3 nå, og var å så på en i helgen.

Den var vanvittig fin, bittelitt rust på ene døra, thats it.

Helt til jeg skulle dra hjemmefra med den igjen, da startet ikke jævelen!

Startsperra slo inn så fort jeg prøvde å starte bilen. Han som selger bilen sa at det hadde skjedd to ganger før det siste året. Første gang bare ventet han 30min ca så fungerte den igjen.

Andre gang var det samme greiene,så han leverte den på service uten at de fant noe som helst.

Jeg leste her at det ikke var uvanlig at nøkkelen var møkkete så jeg prøvde å rense den men til ingen nytte.

Ekstra nøkkelen lå igjen hjemme hos selger i Son, så den fikk jeg ikke testet med.

Jeg ventet, ga opp etter å ha ventet 30 min og testet igjen senere på kvelden. Da startet den plutselig uten noen problemer!

Noen her som har en formening om hva det kan være?!

Selger mente å huske at de kodet om nøkkelen når den var inne på verksted sist.

Tenkte jeg skulle dra til Audi og høre,kanskje de har noen gode tips å komme med.

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no må du vær litt forsikti me å start bila viss at sperra slår sæ inn!!

Æ hadd nemelig samme probleme, sperrelampa blinka tilslutt hele tiden, og vips tok den all elektronikk i dashen min. ingen ting fungert, turtelleren var død, speedomerteret var dødt, ingen ting funket, kom opp mange feilmeldinger osv...

Fikk bila levert t møller, de måtte skifte kombiinstrument!

6000,- for nytt kombiinstrument inkl. arbeid.

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, shit!

Det er greit å ikke prøve å starte den om og om igjen da, hvis startsperra slår inn!

Fant en tråd på vacn forumet i går, der var det mange med startsperre problemer, der mente de at det kunne være et ledningspar som kunne være dårlig tilkoplet. Dette hadde de prøvd på mange forskjellige biler og det hjalp på alle!

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397&page=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neste gang den ikke starter prøv å lirk på nøklen i start posisjoen.

Har prøvd det! :)

Jokke den inn og ut, lirke på den i alle mulige posisjoner, rense nøkkel og andre enden (husker ikke hva det heter i farta)

Men nå har jeg fått presset den ned litt i pris, så blir til at jeg kjøper den, så får vi se om det skjer igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider