Gå til innhold

stabstag? verdt det?

Ranger emnet


xanakor

Anbefalte innlegg

hei sitter å ser litt på diverse stabstag nå for tiden.

 

bilen min er stiv, gaaanske stiv. men føler kanskje at jeg har litt mere å gå på?

 

merker man som oftest mye forskjell meg stabstag?

 

tenkte da både forran og bak.

 

hvordan er det å montere disse på golf 2? bare plugg and play?

 

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabstag motvirker jo krenging så det er nok en fordel å ha de på.Bilen har vel dette originalt også?

 

Både 1,6 og 1,8 har dette orginalt ja, om 1,3 har dette vet jeg ikke, men er vel kanskje nærliggende å tro det.:)

 

Tipper han mener fjærbeinsstag, som forsåvidt kan være en grei investering..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager beklager.

 

er nok fjærbenstag jeg mener ja, rart at mange butikker reklamerer for stabstag da, når det er bilde av fjærbensstag.

 

menmen.

 

Det er fordi de ikke vet bedre selv. ;)

 

Like vanlig som at folk tror at det er noe som heter manifoil.

 

Uansett. Fjærbeinstag foran var en kjempeinvestering på min bil i hvert fall. Vanskelig å beskrive akkurat hvordan, men om du allerede har stiv og lav bil vil du finne det ut så fort du tar noen krappe svinger og kjører litt aktivt.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de ikke vet bedre selv. ;)

 

Like vanlig som at folk tror at det er noe som heter manifoil.

 

Uansett. Fjærbeinstag foran var en kjempeinvestering på min bil i hvert fall. Vanskelig å beskrive akkurat hvordan, men om du allerede har stiv og lav bil vil du finne det ut så fort du tar noen krappe svinger og kjører litt aktivt.

 

 

Når en allerede har ok understell, altså fjærer og dempere.

Så er fjærbeinsstag neste steg, eller vil f,eks Eibach sine krengningshemmere gi mere "bang" for the bucks?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår