Gå til innhold

Hydraulisk håndbrekk

Ranger emnet

martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

hæ? hvorfor skulle det bli noe forskjell? må ha en pumpe som går? er ingen pumpe som står å sirkulerer bremsekretsen.

det er jo to sylindre der fra før, skulle du tape noe trykk så må det være lekkasje.

det skal være ventil slik at når du drar i brekket så er det KUN bakhjulene som skal påvirkes og ikke framhjula også.

vil ikke tro eu godkjenning skal være noe problem, det er kanskje værre med biltilsynet. men har du parkbremsen som er original og det hydrauliske er skikkelig lagt opp så har dem jo mindre å peke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? hvorfor skulle det bli noe forskjell? må ha en pumpe som går? er ingen pumpe som står å sirkulerer bremsekretsen.

det er jo to sylindre der fra før, skulle du tape noe trykk så må det være lekkasje.

det skal være ventil slik at når du drar i brekket så er det KUN bakhjulene som skal påvirkes og ikke framhjula også.

vil ikke tro eu godkjenning skal være noe problem, det er kanskje værre med biltilsynet. men har du parkbremsen som er original og det hydrauliske er skikkelig lagt opp så har dem jo mindre å peke på.

Mente vel hvis du parkerer, drar til det hydrauliske brekket (uten at du har det originale), så vil du miste såpass trykk etter hvert at bilen ikke henger på brekket lengre. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prosjekterte dette for en stund siden.. Men kom aldri lengre enn til tenkestadiet.

Jeg tenkte å bruke selve brekket/spaken fra 140 serien da denne er på venstresia. Da har en den biten inntakt.

Så kan en sette inn det hydrauliske der det originale satt før og sikkert bruke midtkonsollen så det ser rimelig standard ut.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du inn bremsepedalen forsvinner den i bunn etter hvert da?

Jeg har ikke prøvd å sitte i 3 dager med foten på bremsen. Jeg skrev bare min tolkning av det han skrev. Er meget godt mulig det holder seg fint og fast. Vet bare hva som skjer hvis du pumper bremse uten br.kr.forstk. Da har du null bremseeffekt...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med hydraulisk brekk kun er til herjingsformål? Er vel ingen vits ellers.

Driver ikke med sånn useriøs villmansskjøring...

Var mest for å ha det til banekjøring for min del, men fortsatt ha det originale håndbrekkstullet montert så det ikke blir noe gråt for det.

Ellers så har jeg fått fortalt at 140 serien har større håndbrekkstromler bak, går vist ann å låse på tørra hvis de er bra..hehe

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider