martinsen-lyd Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 tenkte jg skulle sette inn Hydraulisk håndbrekk, men åssen går det med eu-godkjenning osv ? noen som veit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 er ikke godkjent, må være en separat mekanisk bremseløsning for nødbruk, men kan hende det går om du har originalt brekk og hydraulisk. det heter seg at en "ikke skal gjøre inngrep" i bremsesystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 det blir vel nok så lett å tape hydralikk trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 det blir vel nok så lett å tape hydralikk trykk. hva mente du med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 hydralikk trykket vil tape seg over tid om det ikke har en pumpe/stempel som går, dette går på strømmen som tapper batteriet. Vet det finnes ventiler som låser seg på retur men vet ikke hvor tette disse er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 hæ? hvorfor skulle det bli noe forskjell? må ha en pumpe som går? er ingen pumpe som står å sirkulerer bremsekretsen. det er jo to sylindre der fra før, skulle du tape noe trykk så må det være lekkasje. det skal være ventil slik at når du drar i brekket så er det KUN bakhjulene som skal påvirkes og ikke framhjula også. vil ikke tro eu godkjenning skal være noe problem, det er kanskje værre med biltilsynet. men har du parkbremsen som er original og det hydrauliske er skikkelig lagt opp så har dem jo mindre å peke på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 hæ? hvorfor skulle det bli noe forskjell? må ha en pumpe som går? er ingen pumpe som står å sirkulerer bremsekretsen. det er jo to sylindre der fra før, skulle du tape noe trykk så må det være lekkasje. det skal være ventil slik at når du drar i brekket så er det KUN bakhjulene som skal påvirkes og ikke framhjula også. vil ikke tro eu godkjenning skal være noe problem, det er kanskje værre med biltilsynet. men har du parkbremsen som er original og det hydrauliske er skikkelig lagt opp så har dem jo mindre å peke på. Mente vel hvis du parkerer, drar til det hydrauliske brekket (uten at du har det originale), så vil du miste såpass trykk etter hvert at bilen ikke henger på brekket lengre. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Holder du inn bremsepedalen forsvinner den i bunn etter hvert da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Jeg prosjekterte dette for en stund siden.. Men kom aldri lengre enn til tenkestadiet. Jeg tenkte å bruke selve brekket/spaken fra 140 serien da denne er på venstresia. Da har en den biten inntakt. Så kan en sette inn det hydrauliske der det originale satt før og sikkert bruke midtkonsollen så det ser rimelig standard ut. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Holder du inn bremsepedalen forsvinner den i bunn etter hvert da? Jeg har ikke prøvd å sitte i 3 dager med foten på bremsen. Jeg skrev bare min tolkning av det han skrev. Er meget godt mulig det holder seg fint og fast. Vet bare hva som skjer hvis du pumper bremse uten br.kr.forstk. Da har du null bremseeffekt... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Det vil kun sige innover hvis det er en lekkasje noe sted, f.eks i en av pumpene, skjøt e.l. Bremsevæska kan ikke bli komprimert... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Regner med hydraulisk brekk kun er til herjingsformål? Er vel ingen vits ellers. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Regner med hydraulisk brekk kun er til herjingsformål? Er vel ingen vits ellers. Driver ikke med sånn useriøs villmansskjøring... Var mest for å ha det til banekjøring for min del, men fortsatt ha det originale håndbrekkstullet montert så det ikke blir noe gråt for det. Ellers så har jeg fått fortalt at 140 serien har større håndbrekkstromler bak, går vist ann å låse på tørra hvis de er bra..hehe Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Jeg mente på bane da jeg skrev herjingsformål da! :) Jeg ser litt ironi også, så ta det med ro! :D Har ikke prøvd å låse med håndbrekk på tørre veier, og skal heller ikke prøve. :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Skal ikke si noe jeg, funker å herje langs veien også hvis det er litt avsides. Ikke noe særlig i rushtrafikken akkurat. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg