Gå til innhold

Faremomenter og kjøpstips ved 2002 E46

Ranger emnet


KennethA

Anbefalte innlegg

En kollega har en 2002 E46 316i som jeg vurderer å kjøpe. Den har akkurat vært på service og PKK, og utbedringene er tatt av et verksted. Bilen er veldig fin, og prisen er en del under listepris tror jeg. 130000,-

 

Er det noe jeg burde være obs på ved denne modellen? Har hørt at en del motorstyringer tar kvelden etter motorvask. Stemmer dette? Tips mottaes med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg burde være obs på ved denne modellen?

 

E46 Prefacelift hadde problemer med rust, mener å huske at dette gjelder for rustdannelse forran på panseret og på bagasjeluken. Men ettersom dette er en facelift modell du har sett på så regner jeg med den svakheten er rettet opp i, men uansett så går dette på garantien.

 

Ellers hva du bør være obs på kommer litt ann på hvor langt den er trillet og hvordan vedlikeholdt.

 

En kollega har en 2002 E46 316i som jeg vurderer å kjøpe. Den har akkurat vært på service og PKK, og utbedringene er tatt av et verksted. Bilen er veldig fin, og prisen er en del under listepris tror jeg. 130000,-

 

PS: listepris kommer som kjent ann på hvordan utstyrsnivå det er på doningen!

 

Lykke til med bilkjøpet! :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Snakka med selger og bilen ble sjekket grundig sist den var inne til sjekk. I tillegg er den nybehandlet med tectyl. Skal låne den i tre dager til uka, så da skal jeg ta den med til naf-test + at jeg skal gå over den skikkelig.

 

Absolutt eneste feilen var at det er ett eller annet med bremsene. Den har perfekt bremsekraft og slikt. Alt fungerer ordentlig, men i det man trykker inn bremsepedalen får man et ørlite nøkk. Som om bremsene plutselig hugger. Det er såpass lite at man ikke merker det i det heletatt mens man kjører, men hvis man er veldig oppmerksom er det ett eller annet. Hva kan det være? Er det stemplene som ikke glir perfekt? Kanskje de trenger litt smøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår