LoW RiDeR Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Her er en tråd om hvordan jeg la opp kabler til anlegg i bilen min. Mulig det kan være til hjelp for noen, og hvis ikke så får dere iallefall se de flotte bildene mine og noe å lese på :P Begynte fremme i motorrommet å dro strømkabelen gjennom denne boksen, og inn under dashbordet. I boksen var det en gummiforing med en liten "dært" som stakk ut. Kutta av denne og vips så var det perfekt hull til å stappe strømkabel gjennom. Fra denne lille kabelstumpen har jeg nå montert sikring og koblet til batteriet. Her kommer strømkabelen ned fra motorrommet (sammen med mer annet ræl enn en kjele spaghetti) Ble litt for ivrig når jeg dro kablen vidre bakover, så har ikke bilder av det, men har tatt av signalkabelen på motsatt side av bilen, som forsåvidt blir samma greia. Starta fremme på passasjersiden. Skrudde ut hanskerommet og la kabelen inn til spillenen. Av med lista langs gulvet og putte kabel pent på plass. Tilsvarende gjort med strømkabel på motsatt side. Så dro jeg signalkabel over på andre siden av bilen under baksetet. Her fisker jeg dem fram bak dekselet i baggasjerommet. Så over til høyttalere. Ingen av høyttalerene i bilen funka, så jeg trodde forsterkeren var gått. Det viste seg å være feil. Utrolig nok hadde samtlige høyttalerplugger klart å miste evnen til å ha kontakt med høyttaler så da var det fram med avbitertang, og loddebolt. Jeg loddet på alle kabelskoene for å slippe at de hopper av. Dørtrekk-avtagning er noe herk. Resultatet av ny "plugg" Valgte å bruke de orginale høyttalerledningene. De grønne tvinnede ledningene kommer ut fra døra her og går bak til forsterker i baggasjerommet. På bakdørene går de direkte bakover uten plugg. I disse pluggene ender blandt annet høyttalerkablene opp sammen med mye annet rart. Signaler strøm etc.. "Koblingsskjema" på pluggene i baggasjerom. (paintbrush skillz!) Jeg lærte meg at å prøve seg fram her kan resultere i tragedie for spilleren. Da var det fram med den nydelige reservespilleren og mer tolmodighet. Etter å ha funnet ut av hvilke ledninger som er hva ble resultatet seende slik ut. Disse ledningene kommer fra 4kanals forsterkeren, og går til høyttalerene i dørene. Her er det "ferdige" resultatet etter noen kalde timers arbeid. Inn å varme seg: Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MantaX Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Godt jobba! ser sikklig profft ut! hehe bra noen tar seg tid til å gjøre en skikkli jobb;) Siter '96 Audi A4 1.8 Forspranget ligger i teknikken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Nice! FAQ nå!!!! ble dritplaga med mitt orginale bose-anlegg,når e monterte ny spiller.. med org sub og forsterkere bak. fikk heldigvis proffhjelp til dette. nå er alt bytta ut, bare org. høyt i dørene igjen.:blunk: Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Legger til link i FAQ tråden jeg :) Flott med en sånn guide LoW RiDeR! Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet November 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Bare moro å kunne være til nytte :P hehe + at jeg fikk utnytta det nye kameraet i tillegg. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg