Gå til innhold

Voks, flytende VS pasta

Ranger emnet


KriegHeim

Anbefalte innlegg

Fordelene med pasta framfor flytende? Sitter å tenker på å kjøpe en boks med f.eks P21S Concours Carnauba Wax, Pinnacle Souverän™ Paste Wax, Duragloss Paste Wax (PW) #104 eller kanskje gå for den billige Meguiars NXT Generation Tech Wax Paste.

 

Jeg innbiller meg pasta er litt mer holdbar og gir mer glans, men jeg er faktisk ganske blank når det gjelder det.

 

Anbefalinger og tips?

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnacle souveran wax er prima saker, lett og jobbe med, blank som bare det, men den har ikke noe voldsom holdbarhet her i landet om vinteren.

 

P21s waxen er litt "nja" den var det første jeg faktisk kjøpte fra AG, og jeg var overveldet mht den da, men den når ikke Souveran til knærne i mine øyne etter at jeg testet den..

 

DG sin 104 voks er NEI, den er ikke bra, holdt på å kjøpe den, men ble sterkt frarådet det av noen som hadde den fra før, faktisk et av få DG produkter jeg ikke har blitt anbefalt av en eller annen..

 

MG16 er også bra, men litt tung å jobbe med, så det kan lønne seg å sette på MF hette på DA maskinen når den skal fjernes igjen, men denne går vel fpor å være bra holdbar (+/- 3 mndr)

 

Før var det vel litt at pasta var bedre, men nå er det kommet så langt i utviklingen mht bilpleie at flytenede voks er helt på høyde med voks om ikke bedre, Pinnacle liquid souveran feks er blank nok den..Mg 21 som sealer er også blank..

 

Husk at det ikke bare er hva du legger på til slutt som er avgjørende, bare det å rense lakken er VELDIG viktig for at den skal bli blank, du vil ikke tro hvor mye dritt som sitter i lakken på en bil som du fjerner med en god lakk rens...

 

Men som speilblank sier: Smak og behag er også en faktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "vinterpakke" er Duragloss 101, 105 og 111 + at jeg benytter DG aquawax i gang i månden etter vask, da er beskyttelsen i boks, og så kan du legge på hva du ønsker over av en voks uten å ta høyde for holdbarhet på denne...

 

Men det er mange andre også som funker bra, MG 21 x 2 er også et godt alternativ..

 

Men voks på vinter bør vel bli enten MG16 el Noe fra collinite serien. Om sommeren er det Pinnacle Souveran som er sjef...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår