Gå til innhold

hjelp, fårikke start...

Ranger emnet


ahattest

Anbefalte innlegg

Får ikke start på familieracern, b230fb, hvor skal jeg begynne??? står spenning på coilen, fikk ikke noen gnist, men dette er litt usikkert da det sludda som faen, og var litt mørkt igårkveld. kjøpte 99,- - coil på biltema, men fortsatt ingen reaksjon. kan tenningshjernen ha gått i dass? passer isåfall en hjerne fra 93 turbo på sugemoteren min? trenger svar asap!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd hos meg.. Byttet tenningsmodulen. Prøv å koble av batteriet i 10-20 min og prøv å start den etter du har koblet på batteriet igjen.. Har fungert før :D Jeg har b230f men er vel stort sett det samme

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

for det første passer ingen av coilene på biltema til volvo 940...ihvertfal ikke med Bosch-tenning. de kjører ikke med DIN-kobling på Bosch-systemene... noe Samtlige biltema-coiler er satt opp imot.

 

Ta en kikk oppi pluggen ut av coilen på den orginale....der vil du se en tapp i midten. Mens på den fra biltema er det bare ett tomt hull.

 

Prøvd ny tennkabel mellom fordelerlokk og rotor?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hær kan det også vare snart gjort og ta ut bensin galleriet og sjekke om dysene virker mangler både gnist og bensin insprutning så kan det vare turtals føler ol. bensin rellet er også en kjent kjilde på disse bilene og ikkje minst resten av sikringene bak askebegret.mange dårlige kontakter og svide kontakter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene både jordes og får 12v fra hjernen. Jeg mener det ligger konstant +ut, mens "relè" funkjsonen går på jordinga.

 

Uanz, det går i pulser...vanskelig å måle uten at du har ett ociloskop el no.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår