Gå til innhold

Sub prosjekt i Carina

Ranger emnet

tohest

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det går seint nå.. driver bare å forhører meg rundt om først ;)

Også har jeg et bagasjerom som ikke er helt tett. Det skal tettest med litt silikon eller lignende. Også har jeg ingen plasser å stå inne med bilen, og siden det er minusgrader blir det ikke til at jeg gidder å stå ute:p jobber til 9 hver kveld også. Men blir nok å bestille alt av kabler og forsterker nå ganske snart, før jul tenkte jeg. Også bygger jeg kasse og kjøper sub'er etter jul. Har lyst å dekke til hele bagasjerommet med mdf plater, også lage til en luke så jeg kan åpne og få ut reservehjulet osv. Trekke alt med grått filt (grått istedenfor svart siden det er det som er på sidene fra før). Liker den enkle, clean'e looken som er brukt her: http://i246.photobucket.com/albums/gg89/tohest/lefte600.jpg.

Blir vel kanskje noe sånt når jeg er ferdig :)

Bare en siste ting jeg lurer på før jeg bestiller.. når jeg har lagt f.eks. en 35mm2 strømkabel og forsterker i handlekurven på autobilstereo, følger da alt med av tilbehør så det er klart til å bli koblet opp, eller må jeg bestille kabelsko osv i tillegg?Visst noen kunne gitt meg en absolutt handleliste over alt jeg trenger å bestille for å koble opp forsterkeren med strøm, signal til spiller med remote og ledninger fra forsterker til hver av de 4 høyttalerene, så hadde jeg satt VELDIG stor pris på det. Da tenker jeg på eventuelt tilbehør som sikringer, sikringsholdere, kabelsko. Har lyst å få alt i èn forsendelse, så jeg slipper å måtte etterbestille varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå har det forresten skjedd en del oppdateringer siste ukene. Laga kasser og gulv i bagasjerommet av MDF. Lagt alt av kabler, fått forsterker i hus.

Kobla det opp for første gang i dag, og et par minutters glede var alt jeg fikk. Kobla til høyttalerene i dørene, og de på hattehylla og starta opp. Fikk lyd i dørene, men ikke på hattehylla. Så mens jeg satt fremme og prøvte å stille inn spilleren, var det en kompis som røska litt i kabelen til ene hattehylle høyttaleren. Plutselig kom det et jævlig brak, og masse HØY knitring og støy, og jeg skrudde av tenninga i panikk (hadde ikke på høyt volum på musikken). Han sa det gnista oppe med polene på høyttaleren, så han har nok kortslutta polene. Men nå er det ihvertfall MASSE støy i alle høyttalere som er kobla til forsterker. Jeg får skrudd på som før, lyser grønt, går ikke i protect, og jeg får lyd. Men er altså den jævlige støyen i tillegg i alle høyttalere. Forsterkeren er vel ødelagt regner jeg med? :(

Og uten at det har noe betydning nå lenger, hvorfor fikk jeg ikke lyd i hattehyllehøyttalerene ? Forsterker er en dynabel bf0756, og jeg kobla de 4 høyttalerene til channel 1, 2, 3 og 4. Har 2 signal kabler som går fra spiller til forsterker. Dette skulle da holde ?

Og hva er sensitivity til? Den som går fra 5V til 0.2V. Og jo lavere jeg stiller mot 0.2 V, jo høyere blir lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider