Gå til innhold

Lotec omega..

Ranger emnet


TurboSønn

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt om dette ?

Min far og min Onkel har hatt hver sin sånn lotec omega 24V stv med sånn turbo sats, godkjent med 350hk på driven :D

 

Fakta om bilen(ene)

http://home.versatel.nl/patver/test/Omega%20caravan/Omega%20caravan.htm

 

 

 

Adressen til siden der man får kjøpt satsen:

http://www.projektopel.de/?section=tuning_opel_benzin

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det rev skinna av pølsa for og si det sånn :p

Ligger pris på satsen på linken her :http://www.projektopel.de/?section=tuning_opel_benzin

 

Den som min far hadde ble godkjen på OldervoldMotor i Bergen med orginale bremser fra omega 24v :D

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe .. SKal vere enig i at det koster skjorte ja !!

Men de er de eneste so jeg vet om som lager satser til 24v motorene ... Prata med en kar fra JMA på opel treffet på rud skogen en gang og han hadde 24v motor ned turbo (egen produsert sats) Han sa at de skulle begynne med prudkjson av satser, men det har ikke skjedd noe enda ! :p

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader'n prata med de folka som driver http://www.jma.no som hadde omega med egen produsert sats, og de skulle vist begynne og produsere turbo satser til 24V motorene, men de har enda ikke lagt ut noen på nettsiden sin :/

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk han biltulisynet til å godkjenne 350hk med kun 24v bremser ?

Opel kan jo ikke skaffe dokumenter på hvor mye hk disse bremsene er godkjente til, er flere som lsiter med det.

 

Kan du eventuelt sende meg regnr på disse bilene på pm slik at det kan henvendes til dette ved eventuell godkjenning av andre omegaer med lignende bremser.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk han biltulisynet til å godkjenne 350hk med kun 24v bremser ?

Opel kan jo ikke skaffe dokumenter på hvor mye hk disse bremsene er godkjente til, er flere som lsiter med det.

 

Kan du eventuelt sende meg regnr på disse bilene på pm slik at det kan henvendes til dette ved eventuell godkjenning av andre omegaer med lignende bremser.

 

Bremsene er ikke noe prob å få det godkjent med :p

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du hevm som har det i sverige ?? Du mener ikke den som ligger på GARAGET - Sveriges största bilcommunity ? Det er en 12v med turbo ( opptil flere der, det er den motoren jeg har som profil bilde btw :p )

Om det er noen andre motorer som har manifold som passer på opel motorer vet jeg ikke ! Får ta mål av sånn det skal vere og en liten skisse og sende det til støping da :P

Har sett at de bygger om de to manifoldene som sitter på 24v orginalt, men det er vist ikke så veldig bra i forhold til en hel med T04 flens på ..

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår