dennisogkarin Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Er det noen som kan fortelle meg hvor på girkassa i min caravelle 1996 modell, automat, det sitter peilepinne/plugg for peiling av gir-olje? Den har ikke manuell peile-pinne, og det vil derfor bli veldig dyrt å få dette utført på verksted.. Evt hvor jeg kan finne tekniske tegninger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 hei. mener at på denne så er det ingen peilepinne. Det sitter en skrue i bunn av bunnpana som du skal skru ut til det ikke renner ut mere olje. Det som er viktig er oljetempen på kassa, når du gjør dette da oljen utvider seg mye med temperatur-økninger. Mener oljen peiles på ca 30-35grader. VW har utstyr til å lese av eksakt temperatur, så du får heilt rett nivå. Tror det fort blir vanskelig å få rett nivå, men du kan jo gjøre ett forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg