Gå til innhold

Dump på FK/FK

Ranger emnet

Tvåførr

Anbefalte innlegg

For det første så står det FK/FK i tittelen;P

Men den skal nok funke den, sikkert ikke beregna på motorer som kjører på 3kg ladetrykk uansett.. Så en "FK/FT" skal nok klare å åpne den.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligner på en turboxs sak. Men ikke RFL da den har en åpning og ei trakt. Hvis det ikke står noe på den er det ganske stor sjanse for at det er en taiway sak.

Det er ikke noe stress å ha den på en FT/FK motor, jeg kjører med en greddy type rs dump nå, kjørte med turboxs type h før.

Åpner gjør den uansett med mindre du har bytta ut fjøra med bakfjøra fra bilen din.

Bare vær klar over at bilen kan bli en skikkelig kødd å få til å gå på tomgang, noen sliter fælt med dette mens andre får det til å funke helt ok. Hvis du lader fullt og slipper gassen og samtidig clutcher så stopper den nesten garantert.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er ett alternativ og har gjort det sjøl. Men det funker dass med mye trykk. Lokket på LMM blir blåst av samt at signalene som blir registrert blir feilaktige.

Har aldri målt det med bredbåndslambda'n men den skal gå rimelig magert på slutta etter hva jeg vet.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt kjørt med både TurboXS og Greddy type RS dump. Ingen av dem er vel direkte yoshiyoshicheapcheap dritt greier.

Det er samme problem uansett. Når dumpen åpner blir det registrert masse luft som går inn i turboen og ut av dumpen istedenfor å gå inn i motoren. Så da bil motoren få såpass mere bensin og drukne...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller flytt lmm

volvo-r-sport hadde et argument MOT dette, hvis man skal lade litt. For min del blir det å kjøre resirk i hvert fall. Er ikke ute etter en enorm lyd, blir bare kjedelig og plagsomt i lengden, med mindre man er 14 år og har på et merkelig vis fått lappen.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider