candycokane Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 bilen bruker kjølevæske, så jeg mistenker att den er gåen. må fylle etter med kjøle væske ca 1 gang i uka. ca en halv liter om gangen. ser ikke att det renner noe av den heller. Noen som kan gi meg en liten guide på å skifte toppaking på rs2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candycokane Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 men oljen ser ikke veldig grå ut, mulig å sjekke olje på verksted sikkert da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Kjølevæska trenger ikke gå i olja, er nok mer vanlig at den går ut i en sylinder slik at det ryker hvitt når du kjører... Er det veldig trykk i ekspansjonstanken når du har har kjørt og motoren står på tomgang? Det er gjerne tegn på ødelagt toppakning. Hvilken temperatur ligger motoren på under kjøring? Varierer den? Er det dårlig med varmluft fra varmeapparatet? Har motoren vært veldig varm, over 110 grader? Hvilket ladetrykk kjører du med? Skal du bytte den selv, bør du ha skrudd litt tidligere. Er en relativt omfattende jobb, toppen bør planslipes, og du bør bytte ventiltettinger og evt ventilstyringer i samme slengen. Du trenger nytt toppakning sett og strekkbolter. Registerreima må selvsagt av, og motoren må times opp igjen. Gjør du dette feil, kan du fort få noen rare ventiler... :D Når du starter opp igjen må du sørge for å lufte motoren, så ikke kjølesystemet er fullt av luft. Skal vel i teorien lufte seg selv, men det pleier ikke være så enkelt. Kjølevæske, olje og oljefilter må byttes. Står endel om dette i tråden om min RS2, med litt bilder og slikt, men det er jo ingen full "how to"... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candycokane Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 turbo trykket ligger 1,6 ca. Tempraturen er helt stabil ca 90 grader tror jeg, husker ikke helt. det er litt trykk når jeg skrur av lokket på expasjons tanken, det fiser litt å så er det over. Varme apparatet kan det kansje være noe med... blir jo varmt men ikke veldig sånn skikkelig glo varm luft, som jeg har kjent på andre biler. men jeg har sjekket veldig mye klarer faen ikke finne noe lekasje noen steder, så vannet må jo bli borte ett sted, kansje det fordamper bort for det er jo veldig lite som blir borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candycokane Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 byttet ecu i styre sentral så derfor lit høyere turbo trykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 ecu er hele motorstyringa.. :) Ofte blåser varmeapparatet ujevn temperatur ved toppakning-problemer pga luft i kjølesystemet.. Men da pleier det å være kraftig trykk i ekspansjonstanken.. Hmm..Virker jo lovende at det ikke er trykk + at det ikke går vann i olja. Würth har en slags væske som kan holdes i eksosen på bilen, som indikerer om det er kjølevæske i eksosen, dvs def toppakning. Kanskje det er verdt et forsøk? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 den lekker tydlig hvis ikke så mye ut i fra hva jeg kan forstå. burde nok ta en nærmere titt rudt i motoren om det kan dryppe litt fra en slange eller tempføler. kjør bilen skikkelig varm å kikk over og under om mulig, er det en liten lekasje er det ikke sikker du ser det når det ikke er trykk på annlegget. sjekk at pakningen på lokket til beholderen er hel og myk også. sjekke også rundt huset der termostaten står, ser du noen tegn til størkna kjølerester? Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candycokane Skrevet November 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Okej, nå skal jeg sjekke dette. Hvor kan jeg få kjøpt denne væsken fra Würth`? Varme apparatet blir skikkelig varmt når jeg skrur på HI på klimaen, så det fungerer perfekt. Jeg skal ta med bilen på verksted å bruke en slags trykk tester på sirkulasjons anlegget får å håpe på og finne noen lekasje. Har også en annen feil, hvis jeg kjører bilen skikkelig hardt, kan jeg plutselig miste nesten all ladetrykk, plutselig kan jeg høre og kjenne att snurra ikke vil være med i det hele tatt. Så kjører jeg rolig i 5 min så er det OK igjen. Noen som kan gi meg på svar på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 dårlig olje trykk til turboen, sjekk oljetrykksrøret! disse kan kokse igjen. kommer av at bilen ofte blir kjørt hardt å stoppet rett etter bruk uten at oljen får sirkulert å kjølt seg ned. dette er ikke sikkert men har vært borti det. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiffmast Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Er det strekkbolter på alle biler eller? Siter Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Sorry OT, men du har ikke et bilde av bilen din du kan legge ut a? :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.