Gå til innhold

har jeg sprengt subbene?

Ranger emnet

Galskap2k

Anbefalte innlegg

monterte dette annlegget i førrigårs. elementene er flunkende nye.

spilte sinnsykt bra, noe det egentlig fortsatt gjør.

men nå de siste timene har jeg begynt og hørt mere flaffing på en måte fra subbene.. de dype bassene, som feks spilles av bassgitar osv er fine som de alltid har vært, men feks "stortromme" lyden er det ikke like mye kraft i lenger, virker som om det bare er flaff i stedet for boff.. har sjekket i fullfarten over kassa og elementene, og det ser ikke ut til at noe er løst. bruker ei arisona eagle kasse. ikke selvbygd.. har ett 4" lufthull på toppen foresten. men slik har det alltid vært.. spm. er det at subbene begynner og ta kvelden..?

1x Phoenix Gold ms-2125

2x ADS R12s Subwoofers

7lclafsn20mdt9e05znf.jpg

rmywff3dmvnp73fv6jlc.jpg

qvpzpgnxbhqhb9kp5c2b.jpg

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprengt sub? njaaa, se etter om den har revnet noen steder, eneste den flaffringa kan komme av tror jeg...

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For svak jallaforsterker til basserne så de har svidd seg kan vel være en mulighet?

fersk innen bilstereo?

Phoenix Golds MS og MPS forsterkere er legendariske, og er like gjeve blandt "oldschool" entusiastene som Rockfords DSM forsterkere.

Den avbildede MS2125 skal yte 2x125W rms@4ohm. 2x250W rms@2ohm og 500W rms brokoblet,

tallene og det faktum at effekt oppgivelsene på disse forsterkerene ikke på noen måte var overdrevet tyder ikke akkurat på at utrykket "svak jallaforsterker" er passende.

Jeg vil faktisk gå så langt som å hevde at dennne lett banker A/D/S (merke valgt siden A/D/S suber var brukt) sin "1400W" forsterker i både lydkvalitet og ren uteffekt

For vel kanskje si litt om topic også (hehe)

Har du tatt ut elementene og sjekket at feks liminga mellom talespole og center opphenget er ok?

Har sett basser som har gått opp i liminga der før (bla en Lanzar 15")

Om den har gått opp i liminga det kan du feks prøve å lime med 2 komponent epoxy (pass på at ikke noe renner ned i spole gapet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider