totte88 Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 hei, har en slik kasse liggende så ikke si skaff deg bmw kasse istede! spørsmålet er enkelt å greit.. er denne mulig å tilpasse, å hva må gjøres omså?:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Hadde ei slik en gang i tiden jag også. Bortimot samme jobb som å sette dit ei bmw kasse. Håper du har "yoke" koblinga til mellomakseln? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 er det ikke annen dim på inngående aksel på denne a? enn en 262 f.eks? Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 hva er yoke kobling på mellom aksling?:P Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Det er den som blir skrudd på utgående aksel på kassa. Også blir mellom aksel krysset skrudd fast i den med to feste jern. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 er ikke getragen fra bmw samma som fra opel? eller har jeg bomma helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Yoke kobling er vel noe ala hardykobling? Mener også at det er større dim på inngående aksel på den kassen ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Yoke kobling har ikke noe som helst med hardy å gjøre;P Det er enkelt å greit den som man fester krysset fra mellomakselen fast på kassa til. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Yoke kobling har ikke noe som helst med hardy å gjøre;P Det er enkelt å greit den som man fester krysset fra mellomakselen fast på kassa til. Hva er så hardykoblingen, hvis det ikke er den man fester sammen aksling og kasse med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Hardy koblingen er en koblings type, som også kobler sammen kassa å mellom akselen med.. MEN, hardy plata gjør det samme som krysset ville gjort i den situasjonen her.. Her har du bilde av en yoke: Her er en hardy kobling.. Også et kryss: Ser du forskjelden?;P Evt en måte enn kan feste hardy plata på yoken? hehe Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Heldingvis ser ikke delen slik ut,den er helt flat på enden,og kan maskineres lik volvos medbringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 men hvordan passer inngående aksling i mot svinghjulslageret? å hvordan utløser arm, lager må jeg bruke?:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Mener du må ha nytt lager i svinghjulet til den kassen der.. Arm og lager kan du vel bruke slik det er på kassen orginalt? Er det ikke hydraulsk clutch på den kassen..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 men hvordan passer inngående aksling i mot svinghjulslageret? å hvordan utløser arm, lager må jeg bruke?:) Mener det var samme dim som på volvokassa på den jeg hadde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 ska jo bruke volvo clutchhus å alt så blir jo vaier!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.