kris88 Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 (endret) Tenkte jeg nesten måtte legge ut en tråd om bilen min også. Kjøpte den for 3mnd siden og har gjort følgende: - Byttet til rustfri bakluke - Forstillingskontroll - Byttet bremseslange bak - VR6 emblem i grillen - Satt inn anlegg - Skiftet Ojle+filter - Skiftet tennplugger Skal gjøres: - Klarglass baklykter - Sette på den nylakkerte bakrutespoileren - Fjerne rust over frontvindu - Skifte frontrute - Fikse fusiking (skal være luftmassemåleren) - Montere avtagbart hengerfeste - Finne ut hvorfor ABS-lampen ikke lyser når man skrur på tenningen. - Fikse en liten oljelekasje +++ Den har gått 204 000km, er en 1993 modell og har alt utstyret som VR6'er vanligvis har. Har tenkt og holde den rimlig original, men tar veldig gjerne imot tips :D Endret Juni 30, 2009 av kris88 Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet November 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Hadde bilen min på diagnose-test hvor de fan disse feilene: Noen som vet hvor dette "main relayet" sitter og hvor mye det koster?? Nytt air mass meter er bestilt.. Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Hei. Jeg som var og hentet den takluka på vraket. Så bilen din hjemme hos deg. Så fin ut den. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Du bør vel ha den gasspjeldføleren som det er streket under der også. Lager greit med fusking den hvis den er defekt. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Du bør vel ha den gasspjeldføleren som det er streket under der også. Lager greit med fusking den hvis den er defekt. OK, han som tok diagnosetesten sa den hadde med luftmassemåleren å gjøre.. Så hvis jeg byttet luftmassemåleren så ville den også bli bra. Vet du hvor den sitter eller? Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Hei. Jeg som var og hentet den takluka på vraket. Så bilen din hjemme hos deg. Så fin ut den. Takker så mye! skulle du ha noen flere deler? Kameraten min sa at du kanskje skulle det skjønner du. Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Luftmassemåleren? Den sitter på slangen/røret som går fra innsuget på motoren og bort til luftfilterboksen. Den er en del av røret liksom, helt inntil luftfilteret med ei litt avlang kontakt på. TPS'en er en føler som sitter på samme aksling som gasspleldet sitter på. Du vet hva det er ikkesant? På den ene siden er den dingsen som gasswieren sitter på, inni "røret" sitter selve spjeldet, og på andre siden er det en svart dings med ei kontakt på. Dette er Gasspjeldsensoren. Ang deler.. Deksel til slepekrok bak. Motorfester. Vindusviskermotor foran. Lyset i hanskerommet. Radiatorvifta hvis den er lik. Lasteventilen bak Speedometeret. Hva er km.st på det? Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 bil med masse potensiale =) håper du gjør de rette tinga Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Luftmassemåleren? Den sitter på slangen/røret som går fra innsuget på motoren og bort til luftfilterboksen. Den er en del av røret liksom, helt inntil luftfilteret med ei litt avlang kontakt på.TPS'en er en føler som sitter på samme aksling som gasspleldet sitter på. Du vet hva det er ikkesant? På den ene siden er den dingsen som gasswieren sitter på, inni "røret" sitter selve spjeldet, og på andre siden er det en svart dings med ei kontakt på. Dette er Gasspjeldsensoren. Ang deler.. Deksel til slepekrok bak. Motorfester. Vindusviskermotor foran. Lyset i hanskerommet. Radiatorvifta hvis den er lik. Lasteventilen bak Speedometeret. Hva er km.st på det? OK, takker så mye! Nå vet jeg hvor det sitter. -Deksel til slepekrok fulgte ikke med bilen. -Motorfester har jeg fortsatt -Vindusvikermotor foran har jeg og -Lyset i hanskerommet, kan ikke huske å ha sett det når jeg tok det ut... Trodde det bare var det på de modellene med hanskerom isteden for airbag. -Radiatorvifta(solgt) -Laste ventilen bak er nok der ja, hvis den ikke er ødelagt. Må nesten sjekke det - Speedometer har jeg, har akkurat vippa 200 000km. Husker ikke nøyaktig hva det stod på når jeg skrudde det ut, men 205 eller no. Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 (endret) bil med masse potensiale =) håper du gjør de rette tinga kommer ann på hva du mener med de rette tinge:P hehe skal som sagt holde den rimlig original. Endret Juni 30, 2009 av kris88 Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Har som sagt byttet til rustfri bakluke, men har kommet over et problem... Den nye bakruten har ikke hull til skruene som skal feste bakrutespoileren!! Og det festene i spoileren er i veien for eventuell liming: Noen forslag til hva jeg kan gjøre?? Har tenkt på å kappe vekk disse festene og lime den med "tec7" lim... Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loyfah Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 hmm lime tror jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Jeg har gjort akkurat det samme som deg med GT'n min. Fikk tak i ei hel bakluke med rute uten hull og lakkerte den. Lakkerte vingen og siden den var i sort plast. Kappet bre vekk skruene og limte den fast. Bruk sort, vannfast lim hvis du får tak i det. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Takker for svar. Har kjøpt tec7 lim så tror det bør holde! Fikk også laget en slags brakett til forsterkeren min i bagsjerommet, ble ganske fornøyd :D Og nå slipper også varseltrekanten og førstehjelpsputen og slenge rundt... Må bare rydde litt opp i kablene og støvsuge så blir det enda bedre Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Da fikk jeg endelig litt til til å lime bakrutespoileren min... Ble sikkelig bra å få den i bilens farge :roll: Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg