Gå til innhold

Min Hartge Cooper S

Ranger emnet


scanspeed

Anbefalte innlegg

Interessant dette med vifta, fordi jeg har lurt på når min starter også. Føler det er SVÆRT varmt under panseret etter litt bykjøring etc. Temp måleren inni bilen står alltid på midten, og kjøleveske etc er ok. Blir det veeeldig varmt under panseret hos dere andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke temp måler å har til tider nesten blitt bekymret, for er utrolig varmt under panseret når jeg har litt bykjøring.

Men har hørt at det blir litt samme som på subaruene at dette scoopet blandt ikke gir nok luft, og at varmen ikke slipper ut igjen skikkelig. Fikk faktisk tips av en fyr om å lage "hull" i panseret.

 

Og syntes den drikker litt kjølevæske.

Vurderer sterkt å få installert temp på kjølevann og olje.

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at det blir veldig varmt under panseret på min etter litt bykjøring etc. Kan ikke røre intercooleren etc. siden den er såååå varm . Har vært i kontakt med bmw om det satt den på kontroll etc. betalte 2000NOK fikk beskjed at viften slår inn automatisk når motoren et 105 grader.

 

Savner veldig temp måler for kjølevesken samt motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ser ut som jeg ikke trenger å bekymre meg da. Har sjekket kjølevesken flere ganger, og den er rett under max nivå.

 

Min er bare veldig varm ved bykjøring etc. Cruiser jeg på motorveien, er det grei temp under panseret. Har lurt litt på om det er manifolden min som lager så mye varme under panseret?

 

En temp måler hadde vært genialt. Vurderer en olje kjøler også.

Den måleren jeg har inni bilen nå, er ALLTID på midten. Synes det er merkelig. Fikk den til å bevege seg litt over midten EN gang i København når jeg kjørte meg vill inne i byen. Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg står dagen lang med hodet under panseret på biler, og en motor skal vær varm. Det er naturlig at motorromet blir varmt.

 

Et en ikke klarer å ta borti ting der nedi, bør vel ikke komme som noe sjokk hos noen, hvor varmt skla det vær før en ikke klarer å ta borti noe, 60 grader er ganske varmt for fingrene!

 

Men jeg har ingen problem med å ta på intercooleren min etter å ha kjørt! Men genrelt ting på motoren ellers holder jeg fingrene borte i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Meget pen bil du har scanspeed.

 

Legg ut flere bilder :)

 

Blei dårligt med bilder, måtte skru på bilen så nå står den uten front fanger og kjølevifte.. Skal få tatt noen når jeg kommer meg hjem fra sjøen og får skrudd i hopas bilen;)

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var skatte pengene på konto, så nå har jeg shoppet litt på nett:)

 

Kjøpte: https://www.outmotoring.com/mini-cooper/alta_mini_cooper_version_2_cold_air_intake

https://www.outmotoring.com/mini-cooper/out-motoring-mini_cooper_stubby-antenna.html

 

Blei dette foreløpigt, men satser på at jeg får handle litt mer i løpet av sommeren;)

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var skatte pengene på konto, så nå har jeg shoppet litt på nett:)

 

Kjøpte: https://www.outmotoring.com/mini-cooper/alta_mini_cooper_version_2_cold_air_intake

https://www.outmotoring.com/mini-cooper/out-motoring-mini_cooper_stubby-antenna.html

 

Blei dette foreløpigt, men satser på at jeg får handle litt mer i løpet av sommeren;)

IKKE frist meg mer det luftfilteret der mer nå, jeg har et slikt pipercross filter men, jeg synst ikke det er så fint:(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vuderte K&N filter, men synes ikke det heller var så fint opplegg som ALTA sitt.. Hvordan blir lyden med "åpent" filter, blir det mer skrik fra kompressoren?

 

gleder med til og få montert dette:)

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår