eliassen Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 fruen har idag vært ute å kjørt den nypolerte bilen vår. jeg brukte 2 dager på jobben. først NTX, ventet 24 timer og la på Carnuba etterpå. ble helt kanon. men fruen har idag vært borti portstolpen og ripet/lagt igen maling på dørhåndtak bak og litt på hjulbuen. lar dette seg fjerne med scratch remover eller må jeg bruke clay. burde vel ikke sitte så hardt ettersom bilen ble polert for 3 dager siden. onfiredevi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Kjenner du ripene med neglen så klarer du nok ikke å fjerne de helt. Men du klarer sannsynligvis å redusere de ganske bra.. Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eliassen Skrevet November 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Kjenner du ripene med neglen så klarer du nok ikke å fjerne de helt. Men du klarer sannsynligvis å redusere de ganske bra.. kjenner ikke ripene med noen negler, så dette ligger nok som ett "støvlag" på lakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Clay først så scratch x og tilslutt nxt Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Desverre beskytter ikke NXT wax mot portstolper. :P Fungerer ikke scratch X, kan du prøve grov rubbing. Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Jeg hadde noe tilsvarende for noen år siden som jeg ikke klarte å polere bort. En vakker dag da jeg sto med en flaske prima brennevin i hånda, slo det meg at jeg skulle prøve det. Fuktet et papir lett, og det gikk av uten gnikking. Vet ikke om jeg vil anbefale det (er ikke all lakk som liker sprit), men det kan jo være en nødløsning hvis ikke clay eller polering tar det. Vær i så fall kjapp og rens umiddelbart med vann. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eliassen Skrevet November 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 krisen er avblåst. har nå holdt på en stund med denne skaden og etter en tur med scratch og NTX, imorgen carnuba, så en det ikke spor etter en portstolpe. fruen er reddet for denne gang. de burde ikke hatt lappen, men en får mye på ELLOS. takk for gode råd, men det å bruke sprit er alkoholmisbruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg