juba Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 En venninde har en 2004mod Polo som ikke liker frost. Til tross for grundig rengjøring og smøring av dørlister og godt smurt dørlås fryser den igjen straks det er antydning til frost. Den er tett og tørr innvendig så det er ikke snakk om fukt fra innsiden. Noen tips eller ideer??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 :win:hammer:chairshot Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Klima vedkommende parkerer har alt å si. Bor selv i Bergen, og luftfuktigheten er tørr. På østlandet er ikke dette så utbredt, men på vestlandet får vi ofte dette. det du imidlertid kan gjøre, er å forebygge dette ved å: 1: Parkere inne 2: kjøpe forebyggende fukt og kondensspray til eksteriør på http://www.biltema.no 3: Kjøpte et trekk å ha over bilen på http://www.biltema.no love Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 altså.. i de plast-trekka fra biltema ol. så samler det seg fuktighet som igjen fryser da, så tror ikke det er beste løsninga :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Bilen "bor" i Bergen så fuktighet er det nok av:-) Alt av smøretriks er prøvd. Har sett et par andre Poloeiere i akrobatikse øvelser for å komme seg inn via bagasjeluka eller bakdør så helt uvanlig kan ikke dette være? Damens øvrige biler er behandlet og parkert likedan-null problem. Bilen ble tørket helt ut i sommer med påfølgende oppsmøring, hjelper nada. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Jeg parkerer helt nede ved sjøen og har ikke fått dette problemet i den første frostperioden. Kanskje den ene dagen, var det litt vanskeligheter å få opp låsen, men med pittelitt dirkebevegelser, gikk den lett opp. Men altså, det finnes vel tidsinnstilte oppvarmere, så bilen får et varmt pust gjenom seg et par minutter før den skal brukes? Ellers vil jeg anbefale å parkere inne! Er ledige garasjer over hele Bergen og du får dem fra en hundrings i mnd og oppover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Problemet er vel standard på alt av VAG produkter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Problemet er vel standard på alt av VAG produkter Men hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Men hvorfor?Kan ikke være annet enn en elendig konstruksjon. Tror jeg har hatt 25 biler, har hatt problemet på en bil, og det var en fire år gammel Golf alacocaina Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Kan ikke være annet enn en elendig konstruksjon. Tror jeg har hatt 25 biler, har hatt problemet på en bil, og det var en fire år gammel Golf alacocaina Det kan jeg ikke forstå, for jeg har hatt både ny og gammel VAG og dette har aldri vært noe stort problem. Jeg vedder en stor sekk med gymsokker på at dørken på Poloen er full av vann, at eier har brukt store mengder Låseolje og silikonstifter fra Shell.. Har skrevet det før, men kan godt gjenta det.. IKKE BRUK LÅSEOLJE ELLER SILIKONSTIFTER Bruk varmepistol eller hårføner og tørk pakningen skikkelig. Så smører en på vanlig Vannfri Vaselin, kommer i en gul rund boks som du får kjøpt overalt. Låsekassen demonteres og rengjøres. Her er det mulig å stramme en fjær osv for å unngå dette.. Jeg har bare fylt mine låser med Grafittfett.. Og hva det angår vann i dørken, så har jeg hørt borti at det er oppfunnet skålmatter, og at det er lov å tømme disse samt børste av bena før en setter seg inn.. Skålmatter selger bl.a Mobilsentrum veeeldig billig.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Bilen er helt tørr innvendig, men den har vært utsatt for silikonstift og den slags etter at den begynte å fryse. Står nå i varmt lokale med nyvvaaskede pakninger, og vaselinboksen står klar. Låsen får vente til jeg er på besøk, eller hun får sette den bort på et verksted. Takk for hjelpen! PS-damen har også en Peugot og en Citroen, står på sammee sted, behandles likt-de fryser ikke så noe rart er det med den Poloen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Det er ikke noe rart med den Poloen, det gjelder alle Poloer, og alle andre VW, samt noen Audi Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 tullsnakk Hadde en Audi 80, 94 modell før. Den var det ALDRI noe slikt med uansett hvor høy luftfuktigheten var, eller hvor lav temperaturen var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 aldri hatt no problem med min polo.. de to jeg bor sammen med har henholdsvis golf III og 85 mod polo.. og ingen av de fryser.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg