Gå til innhold

Ny Bil :) 1990 GL TD

Ranger emnet


OleVik

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det snart et år siden jeg solgte den gamle golfen. I det siste har jeg merket sterk kløing og kiling i kroppen hver gang jeg så en golf 2er, så det var på tide at jeg kjøpte bil igjen!

 

Så kom jeg over en pen RØD 1990 modell med fire dører, turbo diesel, sentrallås og servo.

 

Det digge med denne bilen er at den aldri har vert eid av rånere eller folk som har skrudd på den og at den ikke har vært veldig bykjørt. Den har gått 280.000 men virker tight og fin, går godt og bremser bra. Interiøret er så og si strøkent, den har tilogmed beskyttelses plasten på kanten av bagasjeluken.

 

Den er pen under og har ingen farlig rust... bakluken er vel det eneste problemet ... den er litt kjeksete og snart klar for utskiftning.

 

Planen med denne bilen er å få den nermere bakken, få på sorte gamle fangere, evt GTI leppe, sort og røde baklamper og sorte blinkere. Jeg trenger også felger med 8/9 tommer bredde i 13, 14 eller 15 tom.

 

Rop gjerne høyt hvis dere har noen av disse tingene liggende:

*Sota blinkere

*Senkefjærer til dieselbil

*Rød bakluke, helst farget glass

*Pene gamle fangere

*GTI spoiler

*Brede minihjul :*)

 

Mine 90 fangere er da også up for grabs, de er pene, men det er dessverre hengerfeste bak ... Bilder kommer asap!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt til å få denne like kul som den forrige du hadde eller? :)

Eirik

 

Skal prøve :) blir vel ikke like mye krom denne gangen da... også skal jeg vel la motor, drivverk og interiør være slik det er tror jeg ... mulig jeg slenger på en IC og skrur opp trykket litt, men dette vet jeg ikke åssen jeg gjør enda!

 

13112007084.jpg

13112007081.jpg

13112007083.jpg

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg siklet endel på Tyskerjærnet du hadde før da den var til salgs:sick

Dessverre for meg så var den til salgs til feil tid..

 

------------

 

 

Bra utgangspunkt dette:)

 

Løsne litt på mutteren som holder bakviskeren, så justerer du den helt ned til pakningen..

 

Angående justering av trykk så tror jeg det ligger et par tråder ute om emnet:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg siklet endel på Tyskerjærnet du hadde før da den var til salgs:sick

Dessverre for meg så var den til salgs til feil tid..

 

------------

 

 

Bra utgangspunkt dette:)

 

Løsne litt på mutteren som holder bakviskeren, så justerer du den helt ned til pakningen..

 

Angående justering av trykk så tror jeg det ligger et par tråder ute om emnet:)

 

 

hehe jeg irriterte meg grønn når jeg så at viskeren ble liggende litt over, men det var så kaldt at jeg ikke orket mer! Skal nok ta det ...

 

har lest en del av TD trådene men ikke funnet noe konkret .. dessuten er den TD siden på golf2.dk borte !??!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår