Gå til innhold

Motorproblemer!

Ranger emnet


reyes

Anbefalte innlegg

Vectra B 1,8 16v 00modell.

 

Måtte stoppe bilen her om dagen, da bilen ikke gikk normalt lenger. Virker som den den kun går på 3 sylinder. Bilen rister å klarer ikke å holde seg på tomgang. Må kontinuerlig holde gassen for å holde bilen i live!.

Er ingen tegn til lekkasje rundt motoblokka heller.

Har ikke fått skjekket tennpluggene eller tenningen.

Kan det være en sensor? noen fortalte meg!

 

Noen som hvor jeg skal starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, opplever det samme på Omegaen min jeg, men har jo 6 sylindre der. Går det over om du får bilen litt varm og pushern litt?

Jeg regner med det er noe tenning eller dyser som er skitne jeg da.

Skal bytte alt fra coil til og med plugg jeg og bruke dyserens.

Anbefaler vell deg å gjøre det samme sånn sett, begynn med det billigste da selvfølgelig;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, opplever det samme på Omegaen min jeg, men har jo 6 sylindre der. Går det over om du får bilen litt varm og pushern litt?

Jeg regner med det er noe tenning eller dyser som er skitne jeg da.

Skal bytte alt fra coil til og med plugg jeg og bruke dyserens.

Anbefaler vell deg å gjøre det samme sånn sett, begynn med det billigste da selvfølgelig;)

 

 

Det kommer helt plutslig mens jeg kjører. Tør ikke å starte bilen lenger, den er tungstartet å går ikke rent. Men begynner m pluggene å jobber meg derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift plugger, fordeler, rotor? etc! Også kan du jo gå med startgass flaska og sjekke om han kanskje trekker falskluft noe sted, eller det kan være kondens, tett bensinfilter, eller kanskje noe elektronikk som er fuck? f.eks...

 

Skiftet plugger å luftfilter for et par uker siden. Men plugg nr. 2 var mere sotet enn dem andre. Tenningsmodul: 1-3-4-2

For ikke sjekket om den trekker falsk luft, motoren har problemer m å starte. Virker som tenningen er litt fucked.

Men gikk over reg. reima å den stemte med overens med merkene!.

Aner ikke hva det kan være. Motorlampa lyser også konstant!

 

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorlampa lyser, Jau da erre vel noe sonn nymotes elektronik da, det holder jeg fingra mine lengst mulig vekk ifra;) Få tak i diagnoseleser eller å få lest feilkodene er nok lurt, eller så må du svelge skammen og sette den på verksted

 

Det er ikke Tenningen som er ikke riv ruskende gal da? Koster ikke mange grunker for en tenningslampe på biltema, den fungerer helt greit..

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seie bara luftmengde\massemålar eg ;) gå(kjør) til ett opel verksted å spør om di har en ekstra liggenes som du kan prøve og se om det er den som kuker... en kompis hadde det samme probleme nå nettop, og det var luftmengde\massemåleren som kuka!

- 91' Audi 80 2.0l 16v

- 00' Audi A6 2.8l v6 Triptronic

- 88' Toyota Supra 3.0 24v

- 90' Toyota Supra 3.0 Turbo 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e tbakeføring av eksos :P EGR ventilen til den som er fucka då. her er nå bilde av en http://www.vauxallparts.co.uk/?product_id=58&option=Prod_detail&image_id=51

 

Kan den lille dritten skape så mye problemer på en bil:P

Ja for dra å kjøpe en sånn i morra da, den er vell ikke billig heller.

Best at bilen starten igjen da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den lille dritten skape så mye problemer på en bil:P

Ja for dra å kjøpe en sånn i morra da, den er vell ikke billig heller.

Best at bilen starten igjen da:P

 

Stemmer det.. samma problemet som jeg hadde :) Eksos-retur ventil.. lille dritten :P

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og hatt problem med EGR ventilen på 1.6 motor til Tigra.

Sinnsykt vanskelig å plukke denne ut.

Det er mulig å rense/move den frem og tilbake og få denne til å funke så noenlunde i en stund, men dritten blir fort stør igjen.

Mitt tips er: Får du dritten ut så IKKE put den tilbake igjen om du ikke er nødt, du vil nødig opp med samme ventilen et halvt år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår