Gå til innhold

Noen som har hundegitter til 1978 245 liggende?

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

Gulvet??

De jeg har i mine 245s er hengsla i taket og er festa i bakseteryggen med kroker på gamle eller klips på nyere modeller.

På de nyeste sitter nakkestøttene i seteryggen og på de gamle er det en svær integralskum-ramme skrudd i gitteret.

De gamle var flate og finnes i stålnetting eller nylonnetting utgave.

De nyeste var buet for å gå bak nakkestøttene som satt i bakseteryggen og besto av stenger.

Det kan også være fester til bagasjeromsrullgardin du har.

Hvis det ikke er denne grinda som har sittet i bilen før:

DSC00607.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser riktig ut den HP. Den er til å feste i bakseteryggen. Maken til den jeg har i min den der, med nylonnetting. Må få med hengsla i taket og bøylene til å skru i bakseterygen. Sitter ferdige fester sveisa i taket fra høsten -75

Gitteret koster sikkert 1500 hos forhandler ja, men nakkestøtta koster 1200 i tillegg, men på bruktmarkedet er 200 helt passe synes jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!

Jeg var ute å kjøpte hundegrinn nå i sted, med nakkestøtte...

Fikk med:

Diverse skruer

Hundegrind med nakkestøtter montert

8 stk festeanordninger

Av de festeanordningene, så må vel iallefall to av de være festet i taket. Denne var hengslet i taket..

Jeg klarer å kjenne gjennom taktrekket hvor de fremste skruene skal være i taket og de skal vel være gjennom de festene som er en tynn stålbrakkert og har et vinklet plasthus i enden?

Hvilken vei skal de peke? Hva er venstre og hva er høyre feste? De er jo ikek vinklet identisk..

Virker som ene siden av festene har en "kant", som jeg tipper skal på en måte låse festet mot et eller annet?

Ellers, var det fire plastfester.. To av de er delvis knekt og de ser ut som de skal holde den låst. (jeg tipper de skal i taket(?)).

Det er også to plastfester til, som er ganske kraftige. De er 90 grader låse-fester ser det ut som.

De siste to festene er bare stål og de tipper jeg at skal skrues i bakseteryggen? Det er jo en slags "hengsel" funksjon på selve gitteret.

Jeg skal prøve å få tatt bilder.. Prøvde med Nokia E65, men den telefonen er så j* dårlig på bilder.. Får prøve med SonyEricsson telefonen, den har iallefall videolys...

Håper noen kan belyse litt hvilket feste som skal hvor og evnt tips til å finne festepunktene?

EDIT:

Jeg fant bilde av en tilsvarende grind, så nå vet jeg hviket av hovedfestene som skal på hvilken side:

ea41f5f862e567ce07e4afa5486e097e

Da må jeg bare finne ut resten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider