speedyracing Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 var så heftig diskusjon inn på min link om pigg dekk eller ikke så da tenkte jeg her der drømme linken deres diskuter i vei Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 null pigger på meg, da skal det være rallypigg i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 man tar seg jo bedre fram med pigger når det er is. men er ikke alle steder det er så mye is.. men ofte at det er kjørt ned til asfalten, og ikke noe vits å ha pigger da.. å fint med piggfritt når det har lagt seg litt snø på asfalten, da flyr ikke piggan tel helvette:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
East Cars Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Jeg har kjørt med piggfritt i alle år, og har enda ikke opplevd noe problem med det. Trur piggdekk gir falsk trygghet for noen.. Er det glatt så er det glatt!! Da hjelper det ikke med pigg en gang.. Jeg vil nok tru at de som bor i det kalde nord er det greit med piggdekk, men for meg som bor på østlandet, så klarer jeg meg mer en nok med piggfritt.. Pluss at det ikke bråker, og skal man sladde litt er det greit med piggfritt.. Da slepper en og miste piggene etter noen dager:driving Det var min mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 klarer meg fint med piggfridekk jeg også :) Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo940 fb Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 kommer jo helt ann på hvor du kjører er det mye is er jo pigg dekk bedere enn uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 falsk trygghet med piggdekk ! kjøre piggfritt når pigga blir slitt ned som er gummien nesten som sommer dekk. men av den grunn når man kjører på IS så tror jeg ingen dekk kan redde deg da sklir man !!! og det er farta som er greia ingen ting annet. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Hmm, kommer vel litt ann på hvor i landet man bor. Jeg kjører pigg da dette gir kortere bremselengde på is enn piggfritt. Piggfritt oppfører seg bedre når det er snakk om snø og bar asfalt, men er liksom ikke da man har de store problemene med å ta seg frem. Vet piggdekk støyer mer og holder som regel i kortere periode enn piggfri, men føler dette er tryggest. Kanskje falsk trygghet, hvem vet :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 For meg er valget enkelt. Har aldri hatt noe annet enn piggfritt. Driver med skihopping, så kjører jo litt uten for allfarvei også, aldri noe problem. Dessuten tester du bremselengde på is og på bar asfalt med både pigg og pigfritt og legger sammen, får du totalt kortere bremselengde med piggfritt. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Dessuten tester du bremselengde på is og på bar asfalt med både pigg og pigfritt og legger sammen, får du totalt kortere bremselengde med piggfritt. Hmm, dette kommer vel ann på hvordan piggdekk og hvordan piggfri det er snakk om. Men kan ikke se bort i fra at du kan ha ett poeng. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg