Gå til innhold

Rart duggproblem?!

Ranger emnet


reyes

Anbefalte innlegg

Vectra B 00 modell.

 

Har et undelig problem m bilen. Vet at kompressoren fungerer, den kobler seg inn å magnetene går rundt. Men når kulde gradene kommer dugger det sinnsykt mye. Legger seg som et tykt lag på rutene. Lukter også litt rart. Kommer ellers ikke dugg når det er varmegrader. Har prøvd med resirkulering, virker som det hjelper litt:S Litt usikkert i så!

 

Hva kan det være? Pollenfilteret har jeg ikke byttet, men det virket ikke tett?. Oppdaget også at det var vått under matta på passesjer siden. Noen som kan hjelpe meg? Ganske frustrende når det blir minus grader så ser det utsom en badstue inni bilen:P

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fjerne pollenfilteret og se om det da blir bedre.

Sjekk også at det ikke er fullt i vann rundt der pollenfilteret sitter (sjekke dreneringene).

 

Bruker forresten bilen vann? Da kan det være varmeregisteret som lekker. Det vil da bli en litt underlig lukt inni bilen.

Men jeg vil anta at lukten du kjenner er ifra bakterier på kjøleelementet til airconditionen.

Lenge siden du har hatt service på aircondition-anlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fjerne pollenfilteret og se om det da blir bedre.

Sjekk også at det ikke er fullt i vann rundt der pollenfilteret sitter (sjekke dreneringene).

 

Bruker forresten bilen vann? Da kan det være varmeregisteret som lekker. Det vil da bli en litt underlig lukt inni bilen.

Men jeg vil anta at lukten du kjenner er ifra bakterier på kjøleelementet til airconditionen.

Lenge siden du har hatt service på aircondition-anlegget?

 

 

Ja skal prøve det!

Frostvæsken er stabil, sjekker den regelmessig.

Hadde en AC service i sommer, der de byttet kondensatoren.

Men har oppdaget at det er fuktig under matten på passesjer siden. Det må jeg skjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår