Gå til innhold

Noen som kjenner til denne? 740 turbo

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Har leita etter grom volvo den siste tia og de jeg har kommet over har vært passelig rævkjørt. Det jeg har sett etter er først og fremst volvo 240 turbo, men nå kom jeg over denne 740'en

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1683287

Noen som har kjennskap til denne? Ser passelig gromt ut utifra teksten men et par ting som skurrer. Eieren har ikke bygd dette så har fint lite peiling på hva som er gjort med den. Noen her som har bygd den eller kjenner til byggeren? Lurer først og fremst på om det virkelig er gjort det motorarbeidet som det står der og om det er ordentlig diff i bakakselen (ikke slungediff)

 

Det som skurra litt var at bilen ikke var chippet ifølge eieren. Samt at den kjørte orginal ic og 1 bar ladetrykk. Da er ikke akkurat 250-300hk som han helt trolig.

 

Bra kjøp ? hva mener dere?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som hadde denne for noen år siden, og da gikk den veeldig bra. Mener han sa at det var Simco nede i Østfold som hadde tuklet med motor. Tror han hadde 3 forskjellige chip til bilen, og at det grommeste var på ca. 300hk. Løp å kjøp....

NB! Ser bare latterlig ut med de fire lysa i spoiler og 15" Phenix..... :uhhmmwhat?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel så bilen ser ikke bra ut? Er ikke interessert i å kjøpe noe som ser helt jævelig ut.. Sett et par biler nå der eieren skryter den opp i skyene og sier den ser bra ut å greier. Så kommer jeg og bilen ser ut som en dass! dro for å kikke på en 76 242 som eieren sa var strøken en eier før han osv osv.. bilen var faktisk i 4 forskjellige farger. Så hvis dette er en møkkabil så vær vennlig og si det så slipper jeg bom tur til toten.

 

 

 

Richard F solgte sjøl min 29 år gamle volvo for 45 store i sommer.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns den så HELT kurant ut! om den ikke er strøken, er det jo begrensa hva en egentlig kan kreve når det er en så gammel bil, og sånn type bil.. men han karen høres jo greit "reodor felgen ut", med "dirrekte vanninsprøytning i blokka, med bryter inne i bilen, og egen utluftningsboks til bunnpanna" ! hehe*må lese det med måten felgen sjøl ville forklart, om det var på il tempo'n;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår