Gå til innhold

Ettermontert xenon og feilmeldinger

Ranger emnet


cheokeee

Anbefalte innlegg

Vurderer å ettermontere xenon i fjernlyktene på min -08 V70.

 

Den har originalt bi-xenon, men det betyr jo bare at nærlysene hever seg samtidig som vanlige halogenpærer tennes i fjernlysene. Noen som har erfaring med å ettermontere xenon i fjernlysene og samtidig unngå å få feilmeldinger?

2007 Nissan King Cab Navara

2004 mod BMW 520 ia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Vurderer å ettermontere xenon i fjernlyktene på min -08 V70.

 

Den har originalt bi-xenon, men det betyr jo bare at nærlysene hever seg samtidig som vanlige halogenpærer tennes i fjernlysene. Noen som har erfaring med å ettermontere xenon i fjernlysene og samtidig unngå å få feilmeldinger?

 

Bi-xenon har du nok ikke, hvis du har halogen pærer i fjærnlysa..

Audi RS2 95 mod

Audi A6 2,5 TDI quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi-xenon har du nok ikke, hvis du har halogen pærer i fjærnlysa..

 

Der bommer du nok litt..

 

Bi-xenon defineres ved at samme pære brukes både til lang og nærlys.. men ved nærlys er lysstyrken lavere og at lysene er i senket modus. og i tillegg så har man jo de vanlige langlysene som han ønsker å montere xenonlys i.

 

 

Bi-Xenon Headlights refers to HID (High Intensity Discharge) Xenon headlights that offer both low (dipped) and high (main) beam lighting from a dual headlight system (as opposed to a quad headlight system).

 

A bi-xenon system eliminates the need for a separate halogen high beam bulb/lense by either moving the xenon bulb within the lense or by moving a shield up or down in front of the bulb (depending on the reflector design) to allow light to escape from the lense in a different pattern.

 

A bi-xenon system typically features dynamic headlight leveling and on some vehicles direction adjustability.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Der bommer du nok litt..

 

Bi-xenon defineres ved at samme pære brukes både til lang og nærlys.. men ved nærlys er lysstyrken lavere og at lysene er i senket modus. og i tillegg så har man jo de vanlige langlysene som han ønsker å montere xenonlys i.

 

Problemet med ettermonterte xenonlys i fjernlysa er at de bruker ganske lang tid på å tenne (les: begynne å lyse skikkelig). Du risikerer å treffe elgen før lysa er tent! Jeg bytta tilbake til halogen.

Smitten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar ikke så long tid og det er første tenning ner pærerne er kalt men då tender då reletiv rask

eg har på fjernlysa, tåkelys og rygglys og er förnøjd (original bi-xenon)

http://www.bilforumet.no/x70/95331-ettermontering-xenon-lys-p-v70-2.html

Volvo XC70 D5 - 2009

Golf TDI - 2014
Opel Vectra B 1,7 TD 1996 (solgt)
http://www.garaget.org/?car=109396  (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt kjipt at Volvo enda ikke har fått inn lyktesjekk på sprederne f.eks. Mercedes har jo hatt det lenge. Har S80 det? Jeg selv kjører hvertfall for det meste på park & spredere på dagtid, flaut å få beskjeden om at ei pære er gåen :P

 

Anyways, er ikke noe vits å kjøpe 55W Xenon hvis noen prøver å pushe på deg det. Jeg har prøvd mye forskjellig og det siste jeg gjorde nå var å bytte 35W`erne i fjernlyset med 55W`ere. Merka så og si ingenting forskjell, bortsett fra at lykta ble litt varmere og tenntiden mer enn dobla seg.

 

Og for guds skyld sørg for å få det tett :P Er en på jobben som har lekt litt med lyktene på en ny V50, dogger som faen, ser ikke ut, også på nye bilen da...heff

 

EDIT: Volvo Lastebiler har pæresjekk også på sprederne ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår