Sailorboy Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 nei det er ikke noe stress... men "utvekslingskit" koster jo nesten halvparten av den kassa di... ja...stemmer sikkert:S... neeeh, e kje heilt sikker på ka eg jørr nå..hehe, men må ialefall ha ein kasse som ikkje syte me 300-350hk... dvs...M90 kan jo brukest ei stund, men det skal ikkje under nåken omstendighet være fare for ras i gir serdu.. kan kje kjøre på "langtur" og være redd for at girkassa skal rase... og 262CR kassa virka fin den, mange som sier den skal være ok... hvordan er 265 kasse i forhold? er det i d hele tatt noe som er likt? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 265 kassa er vel like sterk som 262cr men har 1ste gir normalt opp til venstre og overgir på femte.. Holder i massevis til 300-350hk og mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 265 kassa er vel like sterk som 262cr men har 1ste gir normalt opp til venstre og overgir på femte.. Holder i massevis til 300-350hk og mer! såda er det egentli og foretrekke? hvordan er dei og få tak i? og pris? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 265 er jo å foretrekke hvis du skal bruke bilen til mere enn å skrense rundt pølsekiosken hvertfall.. Mere behagelig turtall i motorveifart. 262cr er jo mere sportslig og tettsteget men det passer kanskje bedre på en sprek N/A motor med smalere effektregister enn på en turbomotor.. Finner 265 på eldre 528i og 535i hvertfall og sikkert på flere mod. Det er det sikkert mange andre som vet bedre her inne! Pris etter stand sef. men ville ikke gitt mer enn maks. 4 tusen for en veldig bra en hvertfall! Er det snakk om som er overhalt med kvitteringer osv. så kan man vel strekke seg litt lenger.. Er jo populære kasser å sette på 240 så de er jo ettertraktet og er rimelig greit å få de på med tanke på ombyggingen.. Men med alt som er ettertraktet så blir jo prisen kunstig høy.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 finner dem på opel senator også :) var nettopp og kjøpte ei slik for 2500 :) skaffa til en kompis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 finner dem på opel senator også :) var nettopp og kjøpte ei slik for 2500 :) skaffa til en kompis. ok...men med tanke på den CR kassa, kan eg sikkert få den eindel ned i pris da=) og viss han ikke vill ned i pris..så får det heller vente på seg... motor eg jo heller ikke ferdigbygd endå:S Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Ja kan jo være heldig og snuble over en som ikke vet hva de går for,og få den for "normal" pris.. :) Men du går for 262cr altså selv om den ikke er spesielt egnet for langtur uten rett utveksling og ikke er sterkere enn 265?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Ja kan jo være heldig og snuble over en som ikke vet hva de går for,og få den for "normal" pris..:) Men du går for 262cr altså selv om den ikke er spesielt egnet for langtur uten rett utveksling og ikke er sterkere enn 265?? ja... men da skal den gå BILLIG... tar den ikke for 8..for og si det sånn...:) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 262cr ligger gjerne litt høyere i pris pga. det er såå fett med 1ste gir ned.. og fordi de tror den er bedre enn 265.. :) Har to 265 kasser som jeg skal bruke opp jeg, en på bilen og en liggende påmontert en nedstøvet 3,5 BMW motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 su heller hatt mitt oppsett da, med t56, og 5.13 i utveksling bak, da sitter gira veldig tett(sånn som på CR'n) men alikevel et turtal på 2150 i 100km/t i 6., som da vil bli et fint tur gir.. mate på litt? så er det bare klakke ned i 4. eller 5., og så opp i somle giret igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Tremec er bra og dyrt og ikke noe man setter på 350hk. normalt sett.. Får jo andre kasser en 262 265.. ZF er jo blitt nevnt i andre tråder osv.. Kan kjøpe noen kasser for prisen av en tremec kasse da. Og hvis ikke effekten ikke er så høy at det er nødvendig så ser ikke jeg vitsen hvertfall.. Om girene er tettsteget så tror jeg ikke det er så gunstig eller nødvendig på en turbomotor på 350hk. da den vil ha et såpass bredt register.. som gjør at når du girer på fullgass så detter du ikke så langt ned i turtall uansett at momentet ikke er tilgjengelig! Men er jo tøft med tettsteget kasse da sef. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Tremec er bra og dyrt og ikke noe man setter på 350hk. normalt sett.. Får jo andre kasser en 262 265.. ZF er jo blitt nevnt i andre tråder osv.. Kan kjøpe noen kasser for prisen av en tremec kasse da. Og hvis ikke effekten ikke er så høy at det er nødvendig så ser ikke jeg vitsen hvertfall.. Om girene er tettsteget så tror jeg ikke det er så gunstig eller nødvendig på en turbomotor på 350hk. da den vil ha et såpass bredt register.. som gjør at når du girer på fullgass så detter du ikke så langt ned i turtall uansett at momentet ikke er tilgjengelig! Men er jo tøft med tettsteget kasse da sef. :) ja... CR en virker liksom perfekt, om eg kunne fått litt lavere utveksling i bakaksling..slik at den la seg høyre liksom... hehe...men vill jo vise seg hva han duden med kassen sier i morra... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 sellholm har utvekslingssett, men de er somsagt nokså dyre da.. ligger på ca 7lapper, men det er komplett med alt av lagrer og tettninger.. mener jeg fikk med lagrene som holder diffen og, og bare de koster jo 2lapper nye på volvo.. så om du skal handle truetrac(da anbefaler hvertfall jeg å bytte de lagrene,så du slipper å ta de av, og på nye diffen igjen) så er det jo en grei ting å ta i samme slengen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 At det er tøft med tettsteget kasse som jeg skrev var sef. ironi! :) Er vel mest når man har behov for det at det er "tøft" For går man for 265 så er det den kassa det er minst kluss med å få på plass og den fungerer som regel fint med den utvekslingen du allerede har.. Så stusser over hvorfor du konkluderer med at 262cr virker perfekt!? når det er den som er dyrest i innkjøp og dyrest å montere.. tenker på kjørbarhet/utveksling Man må ut med noen kroner for brukt kronhjul/pinjong evt. hele bakakselen + at det skal monteres og innjusteres.. men sef. dine penger og valg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 kommer litt an på bruken og da. sånn som for min del ser jeg lyst på tette gir, pga litt sidelengs kjøring og leking, der det ikke er "et helt register" mellom hvert gir.. men er enig med deg ang cr kassen, det er ikke noe jeg hvertfall hadde gått for, pga det med turtall ved bare cruising og langkjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg