Gå til innhold

Bilstein & lesjöfors

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er det ikke så gæli.

om man bytter stoler, må det godkjennes?

Er det noe problem å få godkjent detta evt?

må 3" eksos godkjennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av min med 40mm senkesett og litt stereoanlegg:

 

P1300026.jpg

 

P1300027.jpg

 

Jeg synes den er passe lav bak, men litt høy fram. Skulle egentlig vært litt stivere bak, ettersom det har en tendens til å gå hardt utover hjulbuer noen ganger.. Hvordan er det å få godkjent Bilstein ClubSport på 740/940, og hvor mye kortere er de?

 

Mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clubsport er jo til 240, og er ca 80mm kortere enn en standard 940 demper, så for å få det sammen må du enten ta av litt på fjørå, og da ikke godkjent, eller så vil du få et så utav sattans forspenn på fjørene at jeg vil tro bilen blir så å si u-kjørbar..

sprint derimot, som er den korte demperen til 7 og 9serien, er null prob. er ikke krav om godkjenning av demperbytte, så er bare å bestille å skru på;) de er ca 40mm kortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clubsport er jo til 240, og er ca 80mm kortere enn en standard 940 demper, så for å få det sammen må du enten ta av litt på fjørå, og da ikke godkjent, eller så vil du få et så utav sattans forspenn på fjørene at jeg vil tro bilen blir så å si u-kjørbar..

sprint derimot, som er den korte demperen til 7 og 9serien, er null prob. er ikke krav om godkjenning av demperbytte, så er bare å bestille å skru på;) de er ca 40mm kortere

 

Ok, syntes det stod at det ble anbefalt ClubSport til 740/940 lenger opp på sida, men mulig jeg misforstod. Min er iallefall for myk bak, er lei av å kjenne lukta av brent gummi og innerskjerm etter hver oppoverbakke..;)

 

Er det noen muligheter for å få den lavere fram på lovlig vis? Bestille fjærer fra Åkrene Fjærfabrikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ok, syntes det stod at det ble anbefalt ClubSport til 740/940 lenger opp på sida, men mulig jeg misforstod. Min er iallefall for myk bak, er lei av å kjenne lukta av brent gummi og innerskjerm etter hver oppoverbakke..;)

 

Er det noen muligheter for å få den lavere fram på lovlig vis? Bestille fjærer fra Åkrene Fjærfabrikk?

 

det ble ikke bokstavlig talt anbefalt ClubSport til 740/940, men det ble frarådet å bruke Racing, så lenge det ikke skulle være en sint asfaltracing bil.

Jeg vet ikke med sprint men.

 

Er sprint stivere enn ClubSport og mykere enn racing, eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår