Gå til innhold

Montering av foringer/ fjærer osv?

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

Jeg skriver også under på gule koni => fjræene fremme kan vries rundt..

Var derfor jeg byttet til CS..

Fikk ikke godkjent motorbyttet pga senkefjærene, osm jeg ikke fikk godkjent pga. gule koni...

Så, ja. :P Jeg måtte bytte.. Og jeg må si jeg ble overrasket.

Det er pga. koniene ikke er laget for å senke såpass mye med at fjærene sitter løse.. Som betyr at de i "utgangspunktet" da vil kjøre delvis komprimert.

Såppass, da vet jeg litt mer, skal ikke ha gule koni nå som jeg vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såppass, da vet jeg litt mer, skal ikke ha gule koni nå som jeg vet det :)

Her oppe trenger du ikke tenke på det, de har ikke peiling på BT, de hadde ikke engang hørt om at det kunne godkjennes en V8 i en 240.... Min 240 gikk gjennom på BT med solfilm, spacere og kappede fjærer...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver også under på gule koni => fjræene fremme kan vries rundt..

Var derfor jeg byttet til CS..

Fikk ikke godkjent motorbyttet pga senkefjærene, osm jeg ikke fikk godkjent pga. gule koni...

Så, ja. :P Jeg måtte bytte.. Og jeg må si jeg ble overrasket.

Det er pga. koniene ikke er laget for å senke såpass mye med at fjærene sitter løse.. Som betyr at de i "utgangspunktet" da vil kjøre delvis komprimert.

Er du sponsa av Bilstein eller? :)

Var ute og kjente nå for 5 sek. siden siden bilen henger i bukken..

Mine fjærer sitter hvertfall fast!!

Bak er de skrudd fast sef. men et lite glipp er det pga at de er sammensunket mye bak.. Mye mulig andre har andre erfaringer,men hvorfor i all verden skulle jeg skrive noe jeg ikke vet sikkert!

Så om de ikke godkjenner senkesett med koni eller ikke er meg klinkende likegyldig for mine fjærer foran er det forspenn på hvertfall!

Akkurat nok til at de sitter fast :)

Hva mener du med kjøre med demperne delvis komprimert? er fjæra løs så har du ikke forspenning og demperen er helt strukket ut..

Senker du bilen ned så blir jo demperen presset sammen men du kan ikke ifølge fysikkens lover komprimere væske.. Stempelet er fullt av skiver med hull i og gjennomstrømningen av olje bestemmer stivheten.. (ekstremt enkelt forklart) på koni så er det en justerbar løsning/ventil som regulerer returen..

Demperen fungerer jo i hele dens vandring men det beste er sef. å ha en demper som er kort nok til at fjæra har forspenning..

Er demperen for lang og det ikke fins forspenn når bilen er oppjekket så fungerer det jo greit nå du kjører fordi.. skulle du få lyst til å hoppe og demperen med det vil bli strukket helt ut så er ikke det heldig.. men man trenger ikke demping i lufta.. kan sette på en wire (rally type triks) som regulerer hvor langt ut du kan strekke fjæringa for å hindre at demperen blir skjev ved landing..

Kapper du for mye og driter i gjennomslagsgummi så bunner du en lang demper og den går i stykker kapper du enda mer så bunner du Bilstein demperen også :)

Men for å være helt sikker folkens kjøp Bilstein CS anbefalt av 9 av 10 bilforum brukere.. til og med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppe trenger du ikke tenke på det, de har ikke peiling på BT, de hadde ikke engang hørt om at det kunne godkjennes en V8 i en 240.... Min 240 gikk gjennom på BT med solfilm, spacere og kappede fjærer...

BT her oppe kunne ikke svare meg på coilover heller, så tror ikke det skal bli problemer å godkjenne gule koni å senkefjære med tanke på at jeg kan navngi minst 5 stk som har fått bilen godkjent med kappet fjære da to av dem var org.. BT her oppe er alt får sløv til å vite bedre.

økonomisk ville jeg gått for gule eller røde koni. har vurdert røde selv.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider