Juristen Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 klasker vel tennis og du da... Nei, så langt i fra... Jeg er fra Skien, som er et skikkelig rånested og ikke noe "klaske tennis"-sted, så ikke prøv å være eplekjekk fordi jeg ikke har noe til overs for råning. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 blir bare for teit når oslogutter som spille tennis og kjører toyota avensis og en stygg merce begynner å legge inn om råning!Vi har bilinteresse, noe du tydligvis ikke har. Vi bor i en annen del av "miljøet" enn deg, og la "bygdefolket" få lov til å råne...Bor du i by`n, så bor du i by`n! Og der er det alltid litt bråk. Forstår noe med sladding, søppel og sånt, det er en annen sak. Da kan heller politiet gi dem en straff, ikke stenge for alle andre! For det første: Jeg spiller ikke tennis. For det andre: Avensis er en driftssikker familiebil. For det tredje: Merca er konebil. For det fjerde: Jeg kjører fletta av deg og rånerkompisene dine med motorsykkelen min, så ikke snakk stygt om kjøretøya mine :) For det femte: Ekstremt usaklig å komme med en sånn "klaske tennis"-påstand. Jeg sier da ikke at du puler sauer selv om du er bonde fra Haugesund? Det er jo bare barnslig. For det sjette: Jeg har massevis av bilinteresse, men jeg gidder ikke å bruke så mye penger på det, for det er artigere å kjøre MC. Jeg har da ikke nekta noen å råne :) Du må ikke ta innlegget alt for bokstavelig, da, det var ment med en smule humor. Rån i vei, men gi faen i å sladde, burne og bråke så jævlig, så er det ingen som bryr seg. Da er vi enige ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 enig;D haha... Sladding er gøy, men det gjør ikke jeg hvis jeg råner. Det er dumt når noen få, ødelegger for alle andre, sånn det desverre er her i landet! Straff heller de som sladder å herjer sier nå jeg... bodde i skien sentrum du da? Siden du er så imot det? Forresten, er fra skien!Har nesten akk flytta! aldri har pult en sau nei. Sorry at jeg tok så av, men så for meg deg som en oslososs i merca og bodde i toppetg i en høyblokk midt i oslo Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 enig;D haha...Sladding er gøy, men det gjør ikke jeg hvis jeg råner. Det er dumt når noen få, ødelegger for alle andre, sånn det desverre er her i landet! Straff heller de som sladder å herjer sier nå jeg... bodde i skien sentrum du da? Siden du er så imot det? Forresten, er fra skien!Har nesten akk flytta! aldri har pult en sau nei. Sorry at jeg tok så av, men så for meg deg som en oslososs i merca og bodde i toppetg i en høyblokk midt i oslo Sossene bor ikke I oslo, de har råd til å bo utenfor byhelvete ;) Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Juristen, bonden er meg det! Ikke liker jeg råning heller i den forstand det tolkes. Hva er så kjekt med å kjøre i en by med vikeplikter humper og 30 sone? Finn dere en skikkelig forlatt landevei heller, og kjør (på din side og i fartsgrensene ^^) det du tørr ;) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 det jeg lurer på, er hvilken lov de bruker når de gir bot for å kjøre forbi de 4 ganger? Note to self: aldri flytt til notodden, innavla møkka sted. PS: råning er patetisk Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Er det ikke noe slik at en ikke har lov til å kjøre rundt uten formål? Har ikke tid til å lete i paragrafer, så Juristen, gidder du? Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Er det ikke noe slik at en ikke har lov til å kjøre rundt uten formål? Har ikke tid til å lete i paragrafer, så Juristen, gidder du? stemmer vell det:P meeeen... lov meg her å lov meg der! Notodden er et innavla møkka sted ja:P stemmer det! hehe Nå veit ikke jeg om oppfatter råning samme som meg! Sånn jeg har opplevd det så er det greit! Forskjell på 19 og 30år... Å være over 25 å råne er patetisk! men å være 19år, å cruise litt rundt i by`n på en fredag og en lørdagskveld, møte venner og prate litt, vise ting du har gjort med bilen osv,syns jeg ikke er noe galt med! Syns selv det er synd på de taperene som er på stripa hver dag... Det har jeg ikke sagt noe positivt om! Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Sossene bor ikke I oslo, de har råd til å bo utenfor byhelvete ;) sossene bor i bærum? Putt diamanter opp! (8)For vi har rosa bånd, diamanter i tonn.. Bleie snus og blir drita på rusbrus(8) ellernoe! Neida... tror jeg tolker råning på en annen måte enn det dere tenker på! Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 sossene bor i bærum? Putt diamanter opp! (8)For vi har rosa bånd, diamanter i tonn.. Bleie snus og blir drita på rusbrus(8) ellernoe! Neida... tror jeg tolker råning på en annen måte enn det dere tenker på! Diamant øredobb er det.... Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Kan noen definere ''råning'' eller ''råner'' for meg? Anyone? Virker som alle har forskjellige definisjoner her!? Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Anyone?Virker som alle har forskjellige definisjoner her!? Noen ser råning som en gjeng med 240er som sladder rundt i byen, og noen ser det som krusing i by`n, og møte venner... Jeg gjør det siste... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 En råner er norsk betegnelse på en ung person, som oftest en mann, som tilhører et motor- og bilinteressert ungdomsmiljø og som bedriver råning, det vil si å kjøre bil for moro skyld, gjerne fram og tilbake på kortere veistrekninger, en «stripe». Rånere pleier også å samle seg på faste plasser, for eksempel på parkeringsplasser og bensinstasjoner, på kvelden og i helgene for å møtes sosialt, vise fram bilene sine og imponere hverandre og unge jenter. Råning innebærer også mekking og råkjøring. Råning som sosial kulturaktivitet er særlig et bygdefenomen der fritidstilbudene er få og bilkulturen tradisjonelt står sterkt, selv om det også foregår på tettsteder og i mindre byer. Er wiki sin forklaring :) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 En råner er norsk betegnelse på en ung person, som oftest en mann, som tilhører et motor- og bilinteressert ungdomsmiljø og som bedriver råning, det vil si å kjøre bil for moro skyld, gjerne fram og tilbake på kortere veistrekninger, en «stripe». Rånere pleier også å samle seg på faste plasser, for eksempel på parkeringsplasser og bensinstasjoner, på kvelden og i helgene for å møtes sosialt, vise fram bilene sine og imponere hverandre og unge jenter. Råning innebærer også mekking og råkjøring. Råning som sosial kulturaktivitet er særlig et bygdefenomen der fritidstilbudene er få og bilkulturen tradisjonelt står sterkt, selv om det også foregår på tettsteder og i mindre byer. Er wiki sin forklaring :) ...helt enig i dette. I tillegg kommer spilling av høy musikk, burning, spinning og/eller oppførsel som fører til trafikkfarlige situasjoner. Men det gjelder jo bare noen ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 ...helt enig i dette. I tillegg kommer spilling av høy musikk, burning, spinning og/eller oppførsel som fører til trafikkfarlige situasjoner. Men det gjelder jo bare noen ;) bra beskrivelse igrunn... desverre ja:( Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg