Gå til innhold

Hva hvis det står feilskiltnr på boten?

Ranger emnet


MRGOOK

Anbefalte innlegg

Et parkeringsgebyr skal være korrekt utfylt. Det er et dokument skrevet av en offentlig tjenstemann/kvinne. I dette tilfellet er denne "leifen" ikke til å mislede siden CH ikke finnes, og har sannsynligvis blitt rettet opp når systemet har "vasket" purringer. Altså manuelt av en ansatt på et kontor. Har selv gjort slikt i min tid på et kommunalt p-selskap, når det har kommet avviksslister.

Det som derimot hadde hjulpet deg mer, var hvis betjenten hadde skrevet feil gate, klokkeslett eller dato på lappen sin.

Da ville den mest sannsynlig blitt ettergitt ved klage.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tatt ved uis ja... Prata med parkeringsvakten en fredag for noen uker siden, han hadde nok å gjøre ja. Folk parkerer jo helt idiotisk, oppå plenen, ved siden av veien og på lærerparkeringene. Jobber ikke parkeringsvaktene med provisjonsbasert lønn?

 

Ikke de kommunale parkeringsvaktene, såvidt meg bekjent, men de sivile firmaene gir nok provisjonsbasert lønn.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sivilie firmaene". De private selskapene er vel heller rette betegnelsen ;) Og de får ikke provisjon, men i enkelte selskaper får de ansatte bonus ved årsslutt.

 

Sivile firmaer og private selskaper er vel nøyaktig det samme, din besserwisser ;) Ikke så kult å skulle rette på andre når det man skriver, er synonymt med det den andre skreiv. Men samme det, det er ikke poenget.

 

Jeg vet om to parkeringsvakter fra to ulike "private selskaper" i Oslo. De får begge en lav fastlønn, resten av utbetalinga blir generert på bakgrunn av hvor mange parkeringsgebyrer de skriver ut. Så det er ikke noe å diskutere :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Sivile firmaer og private selskaper er vel nøyaktig det samme, din besserwisser ;) Ikke så kult å skulle rette på andre når det man skriver, er synonymt med det den andre skreiv.

 

Pøh! Sivilt betyr da vitterlig "ikke-militært". Så det du sier er at de kommunale parkeringsvaktene er militære? :)

 

Privat, derimot. Betyr noe som ikke hører til det offentlige. (Én av flere definisjoner.)

fotoklubben - member #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh! Sivilt betyr da vitterlig "ikke-militært". Så det du sier er at de kommunale parkeringsvaktene er militære? :)

 

Privat, derimot. Betyr noe som ikke hører til det offentlige. (Én av flere definisjoner.)

 

Tja, det er i og for seg et definisjonsspørsmål. Med "sivil" mente jeg "en ikke-offentlig etat". Det skyldes nok at jeg er litt miljøskadd fra min tid i Forsvaret ;) Alle skjønte hva jeg mente, men jeg skal ikke krangle på det :)

 

Og nei, jeg ville aldri sagt at de kommunale parkeringsvaktene er militære. Det ville jo vært en GROOOOV fornærmelse mot Forsvaret! Hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår