Gå til innhold

Min Volvo 240. Noen som har tips?

Ranger emnet

jarledt

Anbefalte innlegg

Hei. Ganske ny her på forumet.

Kjøpte meg en volvo 240 i sommer.. fikk den billig.

Det er en 1987 GL, gått 285000, er helt grei stand, noen småbulker, lakken er ikke like fin over alt, men ellers virker den grei. Står i en b230k motor.

Er ikke skilt på den nå, leverte de inn pga har ikke lappen før noen mnd.

Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre med denne bilen.. Har ikke tenkt å bruke alt for mye penger på den, siden det er min første bil.

Men er det værdt å bruke noen penger på den?

Også en ting til, noen som vet om det er typsik med lekkasje i bagasjerommet? når den står ute i regnet en stund, ligger det en hel damm der..

PIC_0074.jpg

PIC_0073-1.jpg

PIC_0076.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut denne;)

Senking, 50-60mm. Du får kjøpt 35mm senkesett.

Lakker eller bytt ut alle krom

Noen feite felger;)

Muligens en 850r vinge bakpå, om du vil;)

Trenger ikke stort mere:)

Men bra utgangspunkt! Stå på!

Men ang. lekking i bagasjerom:

Skjekk at slangene som henger innerst i bagasjerommet ikke er morkne eller falt av, og om ikke det hjelper, gå over platen i midten der, og skjekk oppunder vinduet der, når det nettopp har regnet eller du har spylt bilen. Skjekk der om det er vått, og om det er vått kan du bare fylle igjen hullet som er den, med sicaflex;) Funket for meg, hadde akkurat samme problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut denne;)

Senking, 50-60mm. Du får kjøpt 35mm senkesett.

Lakker eller bytt ut alle krom

Noen feite felger;)

Muligens en 850r vinge bakpå, om du vil;)

Trenger ikke stort mere:)

Men bra utgangspunkt! Stå på!

Men ang. lekking i bagasjerom:

Skjekk at slangene som henger innerst i bagasjerommet ikke er morkne eller falt av, og om ikke det hjelper, gå over platen i midten der, og skjekk oppunder vinduet der, når det nettopp har regnet eller du har spylt bilen. Skjekk der om det er vått, og om det er vått kan du bare fylle igjen hullet som er den, med sicaflex;) Funket for meg, hadde akkurat samme problemet

Takker for svar! Ja har hvertfal lyst på noen nye felger og senk!

Når det gjelder senk, går det ånn å kjøre med orginale dempere eller er det helt ubrukelig sammen med senkefjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Make it simple.. Bare gå for felger, senk og svart listverk. Evt bytt til svart grill og lister over lyktene og litt div.

Enig med D-B, kast de jævla kapslene... Legg de helst foran bilen og kjør fram og tilbake. Til og med rustne stålfelger er bedre enn kapsler.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider